دانشمندان باکتری هایی را در دهانه آتشفشان پیدا کرده اند که قادرند در مریخ زنده بمانند

© Photo / NASA/JPL-Caltech/MSSSدانشمندان باکتری هایی را در دهانه آتشفشان پیدا کرده اند که قادرند در مریخ زنده بمانند
دانشمندان باکتری هایی را در دهانه آتشفشان پیدا کرده اند که قادرند در مریخ زنده بمانند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
این باکتری ها در دهانه آتشفشان پواس در کاستاریکا یافت شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Space Sciences، دانشمندان یک دریاچه آتشفشانی در کاستاریکا را که مخلوطی از گوگرد و اسید است کاوش کردند و میکروب هایی را در آنجا پیدا کردند. آنها بر این باورند که اگر باکتری‌ها بتوانند در چنین محیطی زنده بمانند، پس قادر به حیات در مریخ نیز خواهند بود.
این دریاچه Laguna Caliente نام دارد و آب آن فوق اسیدی و حاوی فلزات سمی است. شرایط در آنجا بسیار سخت است. دمای آنجا نیز از 38 تا 90 درجه سانتیگراد متغیر است.
در آنجا فوران های مکرر وجود دارد که باعث انفجارهای غیرمنتظره بخار، خاکستر و سنگ می شود. اما، با وجود این، باکتری های عمدتاً از جنس Acidiphilium در این دریاچه زندگی می کنند. این باعث شگفتی دانشمندان شد. محققان بر این باورند که در دهانه این آتشفشان بود که اولین اشکال حیات روی زمین می توانست شکل گرفته باشد.
دانمشتدان با تجزیه و تحلیلی که پیشتر از مریخ انجام گرفته بود متوجه شباهت ساختار این دریاچه با دهانه گوسف سیاره سرخ شدند که در سال 2004 مورد مطالعه قرار گرفته بود.
بر این اساس، محققان نتیجه گیری کردند که شاید در مریخ نیز حیات وجود داشته باشد. کارشناسان معتقدند که در سیاره سرخ در داخل دهانه گوسف و همچنین در دریاچه لاگونا، قبلاً محیط اسید سولفوریکی وجود داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала