گزارش و تحلیل

روسیه، اولویت صادرات صنایع دستی ایران

© Sputnik / Arina Topolevaصنایع دستی ایران
صنایع دستی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
پس از سفر رئیس جمهور ایران به روسیه لزوم تعاملات تجاری میان دو کشور چشمگیر تر شد، این در حالی است که منحصر به فرد ترین محصول ایران برای ارائه به بازارهای خارجی صنایع دستی ایرانی است.
اسپوتنیک - کشور روسیه یکی از قطب های مهم هنر و ادبیات در جهان محسوب می‌شود و به تبع آن روس ها علاقه ی وافری به هنر و آثار هنری دارند.
همین موضوع سبب شده نه تنها جمهوری اسلامی ایران یکی است مقاصد جذاب برای گردشگران روس باشد بلکه هنر های سنتی ایران و صنایع دستی این کشور نیز بازاری چشمگیر در روسیه دارد.
در سال گذشته توافق بر سر لغو روادید گروهی میان ایران و روسیه به امضا رسید امسال نیز پس از سفر دکتر رئیسی به مسکو مراودات تجاری با روسیه یکی از اولویت‌ های روابط دو کشور شد که راه را برای ورود صنایع دستی ایران به روسیه بیش از پیش باز می کند.
پس از سفر رئیس جمهور ایران به روسیه لزوم تعاملات تجاری میان دو کشور چشمگیر تر شد، این در حالی است که منحصر به فرد ترین محصول ایران برای ارائه به بازارهای خارجی صنایع دستی ایرانی است.
توریست خارجی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
گزارش و تحلیل
حضور کشور های خارجی در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ایران
خانم دکتر پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
کشور روسیه یکی از کشور های حوزه بریکس است و اصولاً کشور های حوزه بریکس برای ما از یک اهمیت و جایگاه خاص به جهت مراودات تجاری برخوردار هستند.
ما در طرح های پژوهشی که امسال در دستور کار داریم بحث پژوهش در بازار روسیه به جهت سلیقه شناسی، مخاطب شناسی و در نهایت بازارسازی، بازارداری و بازاریابی برای کالا های صنایع دستی را در دستور کار جدی قرار دادیم به این مفهوم که ابتدا شناخت راجع به سلیقه های بازار روسیه داشته باشیم و بعد با یک هدایت درست و هدفمند بتوانیم ضریب نفوذ صنایع دستی را در بازار روسیه بالا ببریم.
وی تاکید کرد:
همانطور که می‌دانیم افراد ساکن کشور روسیه افراد هنر دوست و هنر شناسی هستند و خود جزو افرادی هستند که خالقان هنر محسوب میشوند بنابراین شناخت سلیقه ها برای ما بسیار اهمیت دارد کما اینکه در نمایشگاه های پیش از کرونا در روسیه استقبال گسترده‌ ای را شاهد بودیم و بر اساس همین موضوع بازار روسیه برای ما از بازار های دارای اولویت محسوب می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала