خواسته مکرون از رئیسی: مذاکرات وین را تسریع ببخشید

CC BY 4.0 / IRNA / گفتگوی تلفنی رئیسی
گفتگوی تلفنی رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
کاخ الیزه اعلام کرد: رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد که هرگونه توافقی مستلزم تعهدات شفاف و کافی از سوی همه طرفین است.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ الیزه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، در تماس تلفنی اخیر خود با سیدابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود، حصول توافق در مذاکرات وین را همچنان امکان پذیر دانسته حال آنکه خواستار افزایش سرعت گفتگوها شده است.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: رئیس جمهور فرانسه بر عقیده خود مبنی بر اینکه حصول راه حل دیپلماتیک امری ضروری و در عین حال امکان پذیر است، تاکید و تصریح کرد که هرگونه توافقی مستلزم تعهدات شفاف و کافی از سوی همه طرفین است.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه در ادامه این بیانیه مدعی شد: چندین ماه بعد از سرگیری مذاکرات وین، مکرون بر لزوم تسریع گفتگوها به منظور دستیابی سریع به روندی ملموس، پافشاری کرد و نشان دادن رویکردی سازنده از سوی ایران و بازگشت این کشور به اجرای کامل تعهداتش را ضروری دانست.
آزادی دو تبعه فرانسوی که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت هستند، از دیگر موضوعاتی عنوان شد که مکرون در گفتگو با همتای ایرانی به آن پرداخته است.
ادعای مکرون درباره لزوم سرعت بخشیدن به مذاکرات وین در حالی است که تروئیکای اروپایی طرف برجام، در دور هفتم گفتگوها که به منزله نخستین رویارویی آنها با نمایندگان دولت رئیسی بود، عملاً دست خالی، بدون هیچ پیشنهاد سازنده و با هدف وقت کشی پای میز مذاکره آمدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала