توکلی خبر از ورود موج ششم کرونا در تهران داد

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران: بروز امیکرون در کودکان بیشتر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، نادرتوکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به ورود استان تهران به پیک ششم کرونا،‌ گفت: تفاوت این پیک با پیک قبلی در این است که تعداد ابتلا بالا است اما، خوشبختانه بیماری شدید کمتر است.
او ادامه داد: تقریبا میزان مراجعین سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز 6000 نفر رسیده است؛ ولی تعداد بستری‌های جدید بین 300 تا 400 مورد در روز است که یعنی از هر 20 نفر یک نفر بستری می‌شود. تعداد کل موارد بستری در استان تهران اکنون حدود 1300 بیمار است که از این تعداد حدود یک چهارم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران افزود: چون هنوز اثر مستقیم افزایش موارد ابتلا مشخص نشده است، موارد مرگ و میر استان همچنان تک رقمی است.
واکسیناسیون دانشجویان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
آخرین آمار ایرانیانی که سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند
وی ادامه داد: نسبت به ماه‌های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر 10 سال افزایش یافته است؛ البته فراموش نکنیم هر ساله در این فصل بیماری‌های ویروسی هم روند افزایشی داشته‌اند؛ بنابراین بخشی از موارد ابتلا هم مربوط به موارد آنفلوآنزا است. در این راستا توصیه اکید ما استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی است.
توکلی با اشاره به سرایت پذیری بالای امیکرون، بیان کرد: به همین علت برگزاری هر تجمعی ریسک بالایی دارد، مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دز بوستر واکسن نیز تزریق شده باشد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان به شدت قبل محدودیت‌های کرونایی را اعمال کرد، ادامه داد: موضوع حائز اهمیت این است که طول دوره قرنطینه با سویه امیکرون کمتر و بین 5 تا 7 روز است و معمولا بیماری هم خفیف است؛ بنابراین بازگشت به لاک داون و قرنطینه توصیه نمی‌شود. در زمینه تجهیزات و آمادگی‌های بیمارستانی در استان تهران با کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала