اتحادیه اروپا با قطر و آذربایجان درصورت توقف عرضه گاز از روسیه مذاکره می کند

© Sputnik / Ilja Pitalevاتحادیه اروپا با قطر و آذربایجان درصورت توقف عرضه گاز از روسیه مذاکره می کند
اتحادیه اروپا با قطر و آذربایجان درصورت توقف عرضه گاز از روسیه مذاکره می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا در حال مذاکره با ایالات متحده آمریکا و همچنین قطر و آذربایجان در صورت تصمیم روسیه برای قطع یا توقف عرضه گاز است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای مذاکره با قطر و آذربایجان درصورت توقف عرضه گاز از روسیه تلاش می کند.
بورل گفت: "ما باید در صورت شکست دیپلماسی آماده باشیم. ما در حال بررسی همه گزینه ها و سناریوها، از جمله همکاری با شرکای خود مانند ایالات متحده آمریکا، قطر و آذربایجان، در مورد عرضه گاز در صورت تصمیم روسیه برای کاهش یا توقف عرضه هستیم."
پیش از این در خبرها آمده بود که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در تلاشند برای جلوگیری از وقفه های احتمالی تامین گاز اروپا به دلیل بحران پیرامون اوکراین، از عرضه منظم آن اطمینان حاصل کنند.
آلمان: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، خط لوله گاز را متوقف می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
آلمان: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، خط لوله گاز را متوقف می کنیم

در بیانیه مشترک جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا آمده است: "ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دنبال آن هستند که برای تامین منظم، کافی و به موقع گاز اروپا از منابع مختلف در سراسر جهان اطمینان حاصل کنند تا از اختلالاتی که ممکن است در نتیجه تهاجم روسیه در آینده به اوکراین بوجود آید، جلوگیری شود."

همچنین خاطر نشان شد که امروزه ایالات متحده بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала