پمپئو از بازگشت احتمالی آمریکا به برجام خشمگین است

© AFP 2023 / JOE RAEDLEپمپئو از بازگشت احتمالی آمریکا به برجام خشمگین است
پمپئو از بازگشت احتمالی آمریکا به برجام خشمگین است
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
وزیر خارجه پیشین آمریکا در خصوص بازگشت واشنگتن به برجام خشمگین شده و آنرا فاجعه بار خواند.
به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز درخصوص کناره گیری سه عضو تیم مذاکره کننده آمریکا که به طور غیرمستقیم در گفت‌وگوهای برجامی در وین حضور دارد، گفت: من دلیل جدا شدن این افراد را نمی دانم اما امیدوارم دلیل این کار آنها عدم تحمل مماشات باشد؛ همان طور که من نیز نمی توانم این مماشات را تحمل کنم اما به نظر می آید که اکنون قصد داریم این کار را انجام دهیم.
پمپئو با ابراز خشم از این مذاکرات، خاطرنشان کرد: قرار است میلیادرها دلار به ایران بدهیم، پولی که علیه دوستان و متحدان ما در خاورمیانه، کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و اسرائیل هزینه می شود و در نهایت آمریکا را به خطر می اندازد.
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
مذاکرات وین به مدت یک هفته متوقف شد
پمپئو افزود: واقعاً یک فاجعه خواهد بود، فاجعه بار است که بخواهیم به توافقی برگردیم که باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۱۵ آن را امضا کرد.
وزیر امورخارجه دولت دونالد ترامپ در پاسخ به سوال دیگری مربوط به اینکه "مخالفان توافق هسته‌ای با ایران از تیم مذاکره کننده آمریکا جدا شده اند و این خبر خوبی برای واشنگتن نیست، زیرا نمی توان جلوی هسته ای شدن ایران را گرفت، بیان داشت: این، خبر خوبی نیست. ظاهراً این دولت (بایدن) به جای درک این حقیقت که ایران با منابع مالی زیاد کشور بسیار خطرناکی است، در حال گام برداشتن در مسیر احیای توافقی شکست خورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала