مقام روس: شرایط لازم برای افزایش همکاری اقتصادی روسیه و ایران فراهم است

© Sputnik / Shiva Abshenasپرچم ایران و روسیه
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در اتاق بازرگانی و صنایع روسیه بیان داشت که همه شرایط لازم برای افزایش چند برابری همکاری های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور آماده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ولادیمیر اوبیدنوف با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۱ حجم مبادلات بازرگانی ایران و روسیه به حدود ۴ میلیارد دلار رسید، بیان داشت: این شاخص هرچند بی سابقه است اما رقم چندان بزرگی برای روابط دو کشور باتوجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و صنعتی آنها نیست.
وی گفت: با یک برنامه‌ریزی خوب مسئولین دو کشور و مشارکت بخش‌های تجاری خصوصی و سرمایه‌داران از دو طرف، این رقم در میان مدت می‌تواند به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
این مقام روس افزود: افزایش ۲۲ درصدی واردات روسیه از ایران در سال ۲۰۲۱ نشانگر این واقعیت است که ایران و روسیه می‌توانند ساختار همکاری‌های اقتصادی خود را گسترش دهند. ایران کالاهای مرغوب و با کیفیت بسیار زیادی دارد که به دلیل عدم آشنایی کافی تاجران روس، صادرات ایران به روسیه در سطح مطلوبی قرار ندارد.
رستم ژیگانشین نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
نماینده بازرگانی روسیه: حجم تجارت ایران و روسیه به یک رکورد تاریخی رسیده است
وی ازجمله این ساز و کارها به سیستم پرداخت‌های غیرمستقیم بین ایران و روسیه اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این سیستم می‌توان مبالغ به ارزهای ملی دو کشور (روبل و تومان) را بدون اینکه پولی جابجا شود، نقل و انتقال داد.
رئیس شورای تجاری روسیه و ایران خاطر نشان کرد: سیستم پرداخت‌های غیرمستقیم بین ایران و روسیه باتوجه به اینکه دو کشور در شرایط تحریم قرار دارند، می تواند به توسعه روابط اقتصادی دوجانبه کمک کند.
وی مرکز بین‌المللی تضمین تجارت را ساز و کار دیگر خواند و گفت: فعالیت این مرکز اجازه می‌دهد تا اختلافات بین تجار ایرانی و روس پیش از اینکه کار به مرحله دادگاه برسد، حل و فصل شود.
وی، "آوت سورسینگ" شرکت‌های روسی در فعالیت‌های تجاری با شرکت‌های ایرانی را ساز و کار دیگر برای توسعه روابط اقتصادی خواند و افزود: در این ساز و کار، طرف روسی مسئولیت ارائه خدمات برای معاملات با طرف ایرانی را برعهده می‌گیرد.
برون‌ سپاری یا آوت سورسینگ (outsourcing) به فرایندی گفته می‌شود که یک شرکت از طریق آن، انجام برخی وظایف تجاری را به یک مجموعه بیرونی واگذار می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала