از کار افتادگی جدیدترین جنگنده های نیروی دریایی آمریکا

© AP Photo / Lolita C. Baldorاز کار افتادگی جدیدترین جنگنده های نیروی دریایی آمریکا
از کار افتادگی جدیدترین جنگنده های نیروی دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
به گزارش نشریه The Drive، جدیدترین جت های جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده در حال فرسودگی هستند و توان رادارگریزی خود را از دست می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، جنگنده های اف-۳۵ (F-35) در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده نمی توانند به عنوان هواپیمای "رادارگریز" استفاده شوند.
شرایط جوی دریایی منجر به آسیب سریع به قسمت های بدنه جنگنده های نسل پنجم اف-۳۵ نیروی دریایی ایالات متحده می شود که منجر به لایه برداری و پوشش ویژه می شود که به این هواپیماهای جنگی اجازه می دهد برای دفاع هوایی و سیستم های راداری کمتر قابل مشاهده باشند.
بر اساس داده های این نشریه، وضعیت این جنگنده ها بسیار حاد است، به خصوص پس از اینکه مشخص شد که این شرایط بحرانی است. تاکید می‌شود، که چنین مشکلی برای همه جنگنده‌های نیروی دریایی آمریکا معمول است، اما در مورد جنگنده‌ های اف-۳۵ این آسیب پذیری این غیرقابل قبول است.
جنگنده های رادارگریز اف-۳۵سی نیروی دریایی ایالات متحده، که یکی از آنها اخیراً پس از فرود نادرست ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینسون (USS Carl Vinson) که به دریا سقوط کرد، توجه ناخواسته ای را به خود جلب کرد، همچنین در اولین تور رزمی خود فرسودگی زیادی را نشان می دهند. پوشش های جاذب رادار در طول تاریخ از موادی ساخته شده اند که به شرایط محیطی حساس هستند.
عکس‌ هایی که اخیراً در وب‌ سایت پنتاگون منتشر شده است، میزان قرار گرفتن در معرض آب و هوا را در اف-۳۵سی های اسکادران ۱۴۷ جنگنده های تهاجمی (VFA-147)، آرگوناتس در یک ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز نشان می‌دهد.
بر اساس گزارش The Drive، همه این تصاویر زمانی گرفته شده اند که ناو هواپیمابر در حال حرکت در دریای فیلیپین در اوایل این ماه بود.
در واقع با در نظر گرفتن چنین نقص هایی در سطح بدنه، جنگنده ها نمی توانند ماموریت های رزمی را انجام دهند و بدیهی است کشورهایی مانند ایتالیا و بریتانیا که از هواپیماهای جنگنده نیز به عنوان بخشی از نیروی دریایی خود استفاده می کنند نیز با این مشکل مواجه هستند.
کارشناسان خاطرنشان می کنند، که چنین مشکلی تنها با تغییر کامل فناوری تولید این هواپیماهای جنگی که مستلزم سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری است، قابل رفع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала