گزارش و تحلیل

فیسبوک در جدال با رسانه ها

© AP Photo / Matt Rourkeتلاش برای یکپارچه‌سازی اپلیکیشن های فیس‌بوک
تلاش برای یکپارچه‌سازی اپلیکیشن های فیس‌بوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
اشتراک
اخیرا حساب کاربری شبکه هیسپان تی وی معاونت برون مرزی صداوسیمای ایران بدون اطلاع قبلی از پلتفرم فیسبوک حذف شد. این در حالیست که شبکه اجتماعی فیسبوک پیشتر بدون هیچ دلیلی، امکان گذاشتن پست های جدید را برای اکانت "اسپوتنیک عربی" نیز غیرفعال کرد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی‏ اعلام کرد، شرکت فیسبوک در اقدامی ناقض اصل آزادی بیان، حساب کاربری شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی را با بیش از یک میلیون و 400 هزار دنبال‌کننده از پلتفرم خود حذف و دلیل این اقدام را انتشار مطالبی حاوی محتوای غیراخلاقی و متسهجن عنوان کرد.
محمدرضا گیلانی سردبیر شبکه های اجتماعی هیسپان تی وی درباره حذف حساب کاربری هیسپان تی‌وی در فیسبوک گفت: در ابتدا و در 18 اوریل سال گذشته‏، فیسبوک دسترسی ما به اکانت شبکه را مسدود کرد که اگرچه محتوای اکانت قابل مشاهده بود، اما امکان آپلود نداشتیم.
وی ادامه داد: چندین بار و از طریق ایمیل با فیسبوک ارتباط گرفتیم و درخواست کردیم تا علت این تصمیم را دقیق‌تر و به صورت مصداقی توضیح دهند. اما در پاسخ اعلام شد که به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا، ممکن است بررسی درخواست طول بکشد. تا اینکه ساعاتی پیش‏، مشاهده کردیم بدون هیچ توضیحی صفحه هیسپان تی وی کاملا از فیسبوک حذف شد.
گیلانی افزود: پیشتر نیز اکانت های ما در دیگر شبکه های اجتماعی همانند یوتیوب‏، توییتر و اینستاگرام نیز بنا به دلایلی نامشخص مسدود و حذف شد. در مورد توییتر که بیش از 140 هزار دنبال‌کننده داشت، به ما هشدار داده شد که هر تلاش جدید از سمت شبکه برای ایجاد اکانت جدید به نام هیسپان تی وی بلاک خواهد شد.
فیسبوک قاتل آندروید را می سازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
افشای جاسوسی از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک
حساب کاربری هیسپان تی وی در تابستان امسال و به دلیل تصاویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسدود شد. اقدام شرکت های امریکایی مالک پلتفرم های اجتماعی در مسدودسازی فعالیت شبکه های برون مرزی صداوسیما تازگی ندارد و در طی سال های اخیر، بارها شاهد این گونه رفتارها بوده‌ایم که بخشی از سیاست های ضدایرانی دولت آمریکا به شمار می رود.
آقای دکتر محمد قادری سردبیر رسانه ی خبری نورنیوز پیرامون بسته شدن امکان پست گذاری در فیسبوک برای اسپوتنیک عربی گفت: این اخلاق و ذات رفتار سینوسی در غرب است که در چنین موضوعاتی خود را نشان می‌دهد و برای ما شفاف میکند که شعار ها ادعا ها آنها درباره موضوعاتی مانند آزادی بیان، آزادی رسانه‌ ها و گردش آزاد اطلاعات بیان می‌ کنند تنها شعار است و هیچ جلوه ای از حقیقت ندارد و بیشتر پوششی است برای انجام اقدامات خود و رسیدن به اهداف خود.
موضوع متوقف کردن اسپوتنیک عربی برای انتشار اخبار نیز از همین دست است.
وی افزود: اساس این اقدام چیز تازه‌ ای نیست و تایید کننده اخلاق و کردار زشت سیاسی و اعتقادی آنها است که متاسفانه بر این تلاشند تا آن را با موضوعات و ادعا های دروغ پوشش دهند.
افرادی که بدون حب و بغض دنبال کننده تحولات و موضوعات سیاسی و اجتماعی هستند باید اذعان کنند ایران یکی از بازترین فضا ها برای اظهار نظر های سیاسی و اجتماعی را دارد، برخی از رسانه های غربی که دفاتر آنها در ایران کماکان اجازه ی فعالیت دارند برخی اظهار نظرهای تند را هم انجام می دهند، به نظر می‌ رسد این ایران‌ هراسی و اتهامات علیه ایران بیشتر کاربرد سیاسی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала