ژنرال اسرائیلی: ما زودتر از آمریکایی ها تلاش کردیم سپهبد سلیمانی را ترور کنیم

CC0 / Pixabay / شهر تل آویو اسرائیل
شهر تل آویو  اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
اشتراک
گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل در مصاحبه با روزنامه معاریو اعتراف کرد که اسرائیل یک سال و نیم قبل از عملیات ویژه آمریکا برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی در بغداد در سال 2020، تلاش هایی برای کشتن ژنرال ایرانی انجام داد، اما ناکام ماند.
به گزارش اسپوتنیک، گادی آیزنکوت اظهار داشت: اسرائیل پس از شلیک موشک‌های ایران به بلندی‌های جولان، تصمیم گرفت به این حمله موشکی با هدف قرار دادن همه کسانی که علیه ما عمل می‌کنند، بدون در نظر گرفتن رتبه‌شان، پاسخ دهد.
محمدجعفر منتظری ، دادستان کل ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
دستور دادستان کل ایران برای صدور سریع‌تر کیفرخواست عاملان ترور سردار سلیمانی
رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت:"ما تصمیم به کشتن قاسم سلیمانی گرفتیم، اما آن روز نتوانستیم او را پیدا کنیم و رادارهای ما وی را ندیدند. قاسم سلیمانی در عملیات موسوم به "خانه پوشالی" از مرگ نجات یافت، اما آمریکایی ها او را در سال 2020 ترور کردند".
شب پنجشنبه 10 ماه مه 2018، 20 یا تعداد بیشتری از موشک های گراد ساخت شوروی و "فجر-5" ساخت ایران از سوریه به شمال اسرائیل شلیک شد. چهار موشک توسط سامانه پدافند هوایی "گنبد آهنین" سرنگون و بقیه در همان خاک سوریه منفجر شدند و در پاسخ، نیروی هوایی اسرائیل به اهداف متعلق به ایران در سوریه از جمله مقر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله کرد. این عملیات "خانه پوشالی" نام داشت. ایران رسماً خسارات و خسارات ناشی از این حملات اسرائیل را تایید نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала