لاوروف: بدون درنظر گرفتن آمریکا، روابط خود با آمریکای لاتین را گسترش خواهیم داد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: بدون درنظر گرفتن آمریکا، روابط خود را با آمریکای لاتین را گسترش خواهیم داد
لاوروف: بدون درنظر گرفتن آمریکا، روابط خود را با آمریکای لاتین را گسترش خواهیم داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
اشتراک
لاوروف گفت، کشورهای آمریکای لاتین، صربستان، ایران، چین، و بسیاری از کشورهای دیگر در عرصه بین المللی رفتار شایسته ای دارند و سعی نمی کنند به طور یکجانبه چیزی را به کسی تحمیل کنند
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اظهار داشت، مسکو روابط خود با کشورهای آمریکای لاتین را مستقل از مذاکرات ضمانت های امنیتی گسترش می دهد.
لاوروف گفت، کشورهای آمریکای لاتین، صربستان، ایران، چین، و بسیاری از کشورهای دیگر در عرصه بین المللی رفتار شایسته ای دارند و سعی نمی کنند به طور یکجانبه چیزی را به کسی تحمیل کنند و در روابط به دنبال توافقات قابل قبول متقابل در مورد هر مشکلی هستند.
لاوروف: دیدار وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر در هفته های آینده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
لاوروف: تحریم پوتین منجر به قطع روابط با آمریکا می شود
از سوی دیگر، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیتی روسیه پیشتر اظهار داشت، روسیه نمی تواند مانند دوره شوروی پایگاه های نظامی در کوبا و ونزوئلا ایجاد کند، زیرا این کشورها به دنبال خروج از انزوا و بازگرداندن روابط عادی با ایالات متحده هستند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در عین حال در مورد احتمال استقرار زیرساخت‌های نظامی روسیه در کوبا و ونزوئلا، گفته بود که نمی‌خواهد چیزی را تأیید یا رد کند. مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، جیک سالیوان خاطرنشان کرد که اگر روسیه نیروهای خود را در آمریکای لاتین مستقر کند، ایالات متحده پاسخ قاطعی خواهند داد.

وی افزود: "این روابط (با کشورهای فوق الذکر) غنی است و ارتباطات اقتصادی، انسانی، آموزشی، ورزشی را پوشش می دهد. همچنین همکاری نظامی-فنی را با رعایت کامل موازین حقوق بین الملل در بر می گیرد. من به شما اطمینان می دهم که صرف نظر از اینکه مسائل امنیتی با اروپا چگونه پیش برود، ما به تدریج این روابط را تقویت خواهیم کرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала