روسیه خواستار خروج فوری نیروهای خارجی از سوریه شد

© AP Photo / Darko Bandicسربازان آمریکایی در سوریه
سربازان آمریکایی در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
اشتراک
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مسکو خواستار خروج فوری همه نیروهای خارجی مستقر در سوریه بطور غیر قانونی از این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، پولیانسکی گفت: "ما خواستار خروج فوری تمامی نیروهای خارجی مستقر در سوریه بطور غیر قانونی از این کشور هستیم. ایالات متحده به وضوح از عهده مبارزه با تروریسم حتی در مقیاس محدود بر نمی آید چه برسد به مقیاس جهانی."
به گفته وی، حضور غیرقانونی ارتش آمریکا در سوریه منجر به ایجاد "منطقه بی قانونی" در شمال شرق این کشور شده است که در آن تروریست های خارجی، شبه نظامیان و انواع عناصر جنایتکار با مصونیت مطلق عمل می کنند.
ماجرای شکار شاه مهره داعشی ها توسط تک تیرانداز ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
فرار تعدادی از تروریست های داعشی از زندان در سوریه
این دیپلمات روس گفت: "هرج و مرج و خشونت در این مناطق حاکم است. در چنین مکان هایی است که تروریست ها توسط اربابان به "خوب و بد" تقسیم شده ، "جان دوباره " می گیرند.... چنین فضایی برای همه جاهایی که نظامیان آمریکایی مستقر شده اند، چه در زمان استقرار و چه پس از خروج، معمول است. آخرین نمونه آن افغانستان است که مردم انجا پس از خروج ایالات متحده و پس از سالهای طولانی اشغال آمریکا با بار غیرقابل تحملی از مشکلات روبرو هستند" .
وی یادآور شد که در سوریه، تروریست های داعش (گروه تروریستی غیر قانونی در روسیه) آسیب جدی دیدند: آنها نابود شدند یا مجبور به فرار از قلمرو تحت کنترل مقامات قانونی سوریه شدند.
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: "مشکلات اساساً در جایی باقی می‌ماند که آمریکایی‌ها خلأ قانونی ایجاد کرده‌اند، جایی که قلمرو یک کشور مستقل توسط نیروهای خارجی اشغال شده است".
در همین حال، این دیپلمات تاکید کرد، روسیه در کنار مقامات سوریه از تلاش برای مبارزه با تروریسم در این کشور د دست نمی کشد.
وی افزود: "نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه به جستجو و از بین بردن داعش در سوریه ادامه می دهند. این کار ادامه خواهد داشت".
وی خاطرنشان کرد که تصرف زندانی در سوریه توسط شبه نظامیان داعش که محل حبس 5000 جهادی بود، نتیجه مغازله مداوم ایالات متحده با عناصر تروریستی در سوریه بود.
پولیانسکی در پایان گفت: "تاریخ دقیقاً مانند اشتباهات شما چیزی به شما نمی آموزد.. ما بارها هشدار داده ایم که اعماض در برابر عناصر تروریستی منجر به چه چیزی می تواند شود."
پیشتر دریا دار اولگ ژوراوولف، معاون مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه، گزارش داده بود که تروریست ها توانستند پس از حمله به زندانی در استان الحسکه سوریه که تحت کنترل کردها است، فرار کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала