بلژیکی ها گذرنامه هایی با تصاویر فکاهی خواهند داشت + فیلم

© Fotolia / Ludmila Smite بروکسل
 بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
اشتراک
در بلژیک، از 7 فوریه، گذرنامه های مدل جدید توزیع می شود که شامل تصاویر فکاهی از کمیک های معروف بلژیکی خواهد بود
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی RTBF منتشر کرده است.
سوفی ویلمس وزیر امور خارجه در گفتگو با این شبکه تلویزیونی اظهار داشت: "این طراحی کشور ما و هنر و فرهنگ آنرا با استعداد، تجربه، فروتنی و شوخ طبعی نشان می دهد".
یادآور می شود شهروندان بلژیک دارای شناسنامه نیستند و در زندگی روزمره از کارت های شناسایی پلاستیکی استفاده می کنند و پاسپورت فقط برای سفرهای خارجی آنها مورد نیاز است.
بلژیک را قانونگذار "هنر نهم" یا "خلق آلبوم های کمیک " می دانند - که شهرت بسیاری از آنها بسیار از مرزهای این کشور فراتر رفته و در سراسر جهان گسترش یافته است. برخی از این به صورت انیمیشن و بلند ساخته شده اند.
طراحی گذرنامه جدید شامل عناصری از سریال خبرنگار تنتن، ماجراجویان بلیک و مورتیمر، افراد آبی پوست اسمورف ها و غیره خواهد بود.
همچنین گزارش شده است که گذرنامه جدید دو برابر بیشتر از مدل های فعلی گذرنامه های بلژیکی دارای ویژگی های ضد جعل است - در مجموع 48 ویژگی و علامت که با یکدیگر تعامل دارند و یکدیگر را تکمیل می کنند.
گذرنامه استاندارد، که ظرف پنج روز کاری صادر می شود، 65 یورو هزینه دارد. برای گزینه فوری که در یک روز صادر می شود، باید 240 یورو بپردازید. همچنین یک گزینه فوری دیگر برای صدور گذرنامه طی 4 ساعت و 30 دقیقه وجود دارد که هزینه آن اگر در صورت صدور از طرف نهادهای حکومتی محلی 300 یورو در صورت صدور از سوی وزارت امور خارجه 350 یورو خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала