ویروس شناسان برجسته جهان: واکسن اسپوتنیک اومیکرون را شکست می‌دهد

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر امارات استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک لایت" را تأیید کرد
امارات استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک لایت را تأیید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
متخصصان برجسته بیماری‌های عفونی و واکسن از آرژانتین، فرانسه و ایالات متحده، واکسن روسی را تحسین کرده‌اند و همچنین نتایج یک مطالعه اخیر در ایتالیا نشان می‌دهد اسپوتنیک وی در مقایسه با همتایان خود، یعنی فایزر، بالاترین اثربخشی را در برابر اومیکرون دارد.
به گزارش اسپوتنیک، "قطعی و دلگرم کننده" - اینها عباراتی هستند که هوگو پیزی متخصص بیماری‌های عفونی برنده جایزه از دانشگاه کوردوبای آرژانتین هنگام اشاره به نتایج مطالعه مقایسه‌ای واکسن ایتالیایی-روسی اسپوتنیک وی و فایزر که در آزمایشگاهی در رم انجام شد و بیان می‌کرد که اسپوتنیک وی به طور کلی 2.1 برابر در برابر سویه اومیکرون کارآمدتر از فایزر است، استفاده کرد.
در تفسیری که توسط سرمایه‌گذار واکسن – صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه - منتشر شده است، پروفسور پیزی اسپوتنیک را به‌عنوان "واکسنی عالی با خواص فراوان" ستایش می‌کند و تأکید می‌کند که یافته‌های خود دانشگاه در مورد این موضوع با آخرین داده‌ها مطابقت دارد:
در دانشگاه کوردوبا، ما کارایی بالای واکسن [اسپوتنیک] را در چندین مطالعه منتشر شده بر روی انواع دیگر، مانند دلتا و مانائوس تایید کرده‌ایم، بنابراین تعجب نمی‌کنم که اثربخشی در برابر اومیکرون به اندازه آنچه مطالعات نشان می‌دهند، بالا باشد.
حفاظت بسیار قوی تر
به گفته پروفسور هیلدگوند ارتل، متخصص برجسته واکسن از ایالات متحده، "تجلی آنتی ژن توسط ناقل آدنوویروس بسیار طولانی تر از mRNA است و باعث تحریک سلول های بادوام ترشح کننده آنتی بادی می شود."
این کارشناس مستقر در فیلادلفیا، که در ترکیب بخش‌هایی از ویروس‌های مختلف تخصص دارد، اظهارات هوگو پیزی را در تمجید از نتایج مطالعه Spallanzani تحت عنوان "بسیار امیدوارکننده" تکرار می‌کند، در حالی که بر دوام محافظتی واکسن روسی نیز تأکید می‌کند.
تیتر آنتی بادی ویروس "نوع وحشی" اصلی برای یک دوره 6 ماهه پس از واکسیناسیون اسپوتنیک وی ثابت ماند اما پس از واکسیناسیون mRNA حدود 10 برابر کاهش می‌یابد. این احتمالاً منعکس کننده تفاوت در بیولوژی 2 نمونه اولیه واکسن است.
طبق داده‌های ارائه شده توسط فایزر در سال گذشته به سازمان غذا و دارو (آمریکا)، ویژگی‌های محافظتی این واکسن در برابر عفونت ظرف 6 ماه پس از واکسیناسیون کامل به 43 درصد کاهش می‌یابد.
تقویت کننده عمومی
سیسیل چرکینسکی، ایمونولوژیست و محقق فرانسوی نیز از نتایج تحقیقات Spallanzani که به طور قانع‌کننده نشان می‌دهد که اسپوتنیک حامل آدنوویروس قادر است پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده را نه تنها به دلتا، بلکه همچنین به اومیکرون، زمانی که به‌عنوان تقویت‌کننده واکسن همولوگ مستقل و به‌عنوان یک تقویت‌کننده در ترکیب با یک واکسن mRNA استفاده می‌شود، افزایش دهد، استقبال کرده است.
به گفته این محقق، "واکسیناسیون تقویتی با واکسن‌های ترکیبی، از جمله اسپوتنیک لایت، در برابر جهش‌ها"، از جمله معروف‌ترین آنها اومیکرون و بیش از 30 جهش شناسایی شده در گلیکوپروتئین S و همچنین جهش‌های متعدد در حوزه اتصال گیرنده (RBD) و دامنه N ترمینال گلیکوپروتئین S که با مقاومت در برابر آنتی بادی های خنثی کننده (NtAb) مرتبط هستند، موثر است.
اسپوتنیک لایت در بیش از ۳۰ کشور تایید شده است، از جمله به عنوان دوز تقویت کننده در امارات متحده عربی، بحرین، آرژانتین، فیلیپین، تونس و سایر کشورها تایید شده است. اسپوتنیک وی در ۷۱ کشور با جمعیت کل بیش از ۴ میلیارد نفر تایید شده است. هر دو واکسن اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت با استفاده از یک پلت فرم ناقل آدنوویروس انسانی ساخته شده اند که سابقه ای ۳۰ ساله دارد و تا کنون با عوارض جانبی جدی نادری مانند میوکاردیت و پریکاردیت همراه نبوده است. به گفته سازنده، هر دو واکسن روسی به زیرساخت زنجیره سرد خاصی برای ذخیره سازی و توزیع نیاز ندارند، زیرا آنها را می توان در دمای ۲+ تا ۸+ درجه سانتیگراد نگهداری کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала