ادامه درگیری ها و زخمی شدن 17 نفر در مرز قرقیزستان و تاجیکستان

© © Press Service of the State Customs Service of the Kyrgyz Republicپست دیده بانی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان
پست دیده بانی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
در پی ادامه یافتن درگیریها در مرز تاجیکستان و قرقیزستان، تاکنون 17 زخمی برجای مانده است.
به گزارش اسپوتنیک، درگیری ها در مرز قرقیزستان و تاجیکستان از سر گرفته شده است. در بیشکک، طرف تاجیکستان به نقض رژیم آتش بس متهم شد، در دوشنبه نیز به نوبه خود گفتند که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را ثبت کرده اند که حریم هوایی جمهوری را نقض می کنند.
درگیری دوباره در مرز تاجیکستان و قرقیزستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
درگیری دوباره در مرز تاجیکستان و قرقیزستان
به گزارش اسپوتنیک تاجیکستان، تعداد تلفات دو طرف بر اثر درگیری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان به 17 نفر افزایش یافت. پیش از این، وزارت بهداشت قرقیزستان در مورد چهار سرباز زخمی از جانب خود صحبت کرده بود.
پیشتر درگیری بین ساکنان مناطق مرزی دو کشور بر سر آب در 29 آوریل به درگیری مسلحانه تبدیل شده بود . درگیری بین مرزبانان بیش از شش ساعت به طول انجامید. 36 شهروند قرقیزستان کشته و حدود دویست نفر زخمی شدند. تاجیکستان از 19 کشته و 87 زخمی خبر داد. بیش از سیصد خانه و تاسیسات زیربنایی تخریب یا سوزانده شدند.
سرویس مرزبانی قرقیزستان از درگیری بین مرزبانان این کشور با تاجیکستان خبر داد. بر اساس این خبر، وضعیت به دلیل استفاده طرف تاجیک از اسلحه و تیراندازی به سمت یگان های قرقیز در منطقه باتکن شدت یافته است. گفته می شود که نیروهای تاجیکستانی از خمپاره و نارنجک انداز استفاده کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала