شکست سیاست ترامپ مقابل ایران

© SputnikТрамп
Трамп - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران را یک شکست فاحش نامید.
به گزارش اسپوتنیک ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در کنفرانس خبری خود، با نادیده گرفتن فشار‌هایی که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یکسال گذشته به ایران وارد کرده، تأکید کرد که کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه تهران یک شکست فاحش بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از سیاستهای دولت ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: "واقعیت این است که دولت قبلی ایالات متحده برای ما مجموعه‌ای از گزینه‌های وحشتناک باقی گذاشته است. کارزار فشار حداکثری یک شکست فاحش بود و خلاف هر آن چه که وعده بود، محقق شد".

پرایس تصریح کرد که دولت ترامپ وعده داده بود که با سیاست فشار حداکثری علیه ایران، به یک توافق بهتر با ایران خواهد رسید که این وعده محقق نشد.

پرایس همچنین ادامه داد که دونالد ترامپ همچنین وعده داده بود که با اعمال فشار حداکثری به جمهوری اسلامی، جامعه بین‌الملل را علیه ایران متحد کند که اینگونه نشد و عکس تمامی این موارد محقق شد.

وی سپس با اشاره به این موارد گفت: "بر خلاف آن چه ترامپ وعده داده بود، (هم‌اکنون)، ما یک برنامه هسته‌ای ایران را به ارث برده‌ایم که رو به جلو می‌تازد و یک برنامه هسته‌ای ایران را داریم که در معرض نظام راستی‌آزمایی و نظارت قرار ندارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала