آزمایش موشکی جدید کره شمالی

© REUTERS / KCNA آزمایش موشکی جدید کره شمالی
 آزمایش موشکی جدید کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
رسانه‌های مختلف جهان و همچنین ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه از آزمایش موشکی جدید کره شمالی در دریا خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ارتش کره جنوبی صبح پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که کره شمالی موشک دیگری به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.
پرتاب این موشک کره شمالی تنها دو روز پس از شلیک آزمایشی دو موشک کروز در صبح سه شنبه انجام شد.
این ششمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ از آغاز سال ۲۰۲۲ است که شامل ۹ موشک از انواع مختلف می‌شود.
رهبر کره شمالی پیشنهاد آمریکا برای گفتگو را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
دستور رهبر کره‌شمالی: برای رویارویی بلندمدت با آمریکا آماده باشید
پیش از این، یک مقام کره جنوبی در پنجم بهمن ماه جاری اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد کره شمالی حداقل دو موشک کروز شلیک کرده که این اقدام پنجمین دور پرتاب موشک پیونگ یانگ در سال جاری است.
این مقام نظامی کره جنوبی که خواست نامش ذکر نشود، به خبرنگاران گفت: هنوز نیازمند انجام یک تحلیل با جزئیات (درباره پرتاب‌های موشک) هستیم. اما باید تاکید کنم که اگر چنین موشکهایی به سمت جنوب پرتاب شوند، سامانه‌های شناسایی و رهگیری ما هیچ مشکلی برای مقابله با آن ندارند. وی در عین حال از ارائه جزئیات موضوع از جمله مکان دقیق شلیک موشکها خودداری کرد.
کره شمالی روز ۱۷ ژانویه نیز دو پرتابه که آنها را موشکهای هدایت شونده تاکتیکی نامید شلیک کرد و سه روز پیش از آن نیز دو موشک دیگر را ظاهرا از واحدهای نصب شده روی خط آهن شلیک کرد.
این کشور همچنین روزهای ۵ و ۱۱ ژانویه موشک های فراصوت (هایپرسونیک) پرتاب کرد و نگرانی‌ها در این خصوص را افزایش داد که ممکن است این موشکها بتوانند از دفاع موشکی کره جنوبی عبور نمایند، هرچند که درستی این ادعاها هنوز مشخص نشده است.
کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم های مستقل در کنار تحریم های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала