لاوروف: اگر غرب خواسته های روسیه را نادیده بگیرد، اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد شد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه اجازه نخواهد داد که پیشنهادات مربوط به تضمین های امنیتی در بحث ها گیر کند و در صورت عدم واکنش غرب، گام های مشخصی برخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف که در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه صحبت می کرد، گفت: "اگر پاسخ سازنده ای داده نشود و غرب به مسیر تهاجمی خود ادامه دهد، مسکو همانطور که رئیس جمهور بارها اعلام کرده است، اقدامات تلافی جویانه لازم را انجام خواهد داد".
او یادآور شد که روسیه انتظار دارد در این هفته پاسخی در مورد طرح های ارائه شده دریافت کند.
لاوروف همچنین گفت که مسکو با تلاش‌ها برای نشان دادن این کشور به‌عنوان طرف درگیری در اوکراین به شدت برخورد خواهد کرد. به عقیده وی، ایالات متحده به جای اینکه رهبری اوکراین را مجبور به تبعیت از توافقات مینسک کند، کی یف را به سمت تحریکات مستقیم علیه روسیه سوق می دهد.
رئیس نهاد دیپلماسی روسیه در پایان گفت: همه این کارها برای این است که آمریکا و اروپا بتوانند امتیازات یکجانبه را برای خود تضمین کنند.
در ماه‌های اخیر، غرب به‌طور جدی روسیه را به تدارک "تهاجم" به اوکراین متهم و اعلام کرده است که نیروهای روسیه به سمت مرز با این کشور همسایه اعزام می‌شوند. مسکو تمام این ادعاها را رد کرده و تاکید می کند که در حال جابجایی نیروهای نظامی و تجهیزات در داخل قلمرو خوداست. کرملین و وزارت امور خارجه روسیه بارها به این موضوع اشاره کرده اند که هدف از داستان سرایی ها در"تجاوز" استقرار گروه نظامی اتحادیه آتلانتیک شمالی در نزدیکی مرزهای روسیه است.
در کسکو همچنین توضیح دادند که دلیل اصلی تشدید تنش در منطقه، اقدامات ایالات متحده و ناتو است که با اعزام مربیان نظامی و تسلیحات به اوکراین، تعداد رزمایش‌های نظامی را افزایش داده و در نتیجه کی یف را به سمت ماجراجویی‌های نظامی سوق می‌دهند. روسیه همه این اقدامات را خطوط قرمز برای خود می داند.
در پایان سال گذشته، مسکو با تقدیم پیش‌نویس اسناد تضمینات امنیتی به بروکسل و واشنگتن به غرب راه‌هایی را برای حل تناقضات پیشنهاد کرد، اما تاکنون مذاکرات در اینباره به نتیجه نرسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала