روسیه خواستار رد شدن شکایت اوکراین به دادگاه اروپایی حقوق بشر در مورد فعالیت های سیاسی در دنباس شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر دادگاه اروپایی حقوق بشر
دادگاه اروپایی حقوق بشر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
میخائیل وینوگرادوف نماینده فدراسیون روسیه در دادگاه اروپایی حقوق بشر اعلام کرد شکایت اوکراین به این دادگاه علیه فدراسیون روسیه در مورد محدودیت فعالیت های سیاسی توسط مقامات جمهوری های خلق اوهانسک و دونتسک باید رد شود چون حاوی نکات مشخص نیست.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، اوکراین شکایت های متعددی را علیه فدراسیون روسیه به دادگاه اروپایی حقوق بشر ارائه کرده که مربوط به کریمه ومنطقه دنباس است. کی یف بارها مسکو را به دخالت در امور اوکراین متهم کرده است. روسیه این موضوع را رد کرده و چنین اتهاماتی را غیرقابل قبول می خواند و تاکید می کند که طرف درگیری در دونباس نیست.
به گفته نماینده روسیه ، در شکایت اخیر اوکراین فقط می توان ادعاهایی را یافت که فعالیت سیاسی در بهار 2014 به میزان قابل توجهی محدود شده است. با این حال، شکایت مربوطه توسط مقامات اوکراینی در اوت 2015 ثبت شد.
میخائیل وینوگرادوف تاکید کرد: بنابراین این قسمت از شکایت به دلیل اینکه متقاضی ،مهلت شش ماهه برای تسلیم آن را از دست داده، در هر صورت باید به عنوان شکایت غیرقابل قبول رد شود.
سقوط هواپیمای بوئینگ مالزیایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
روسیه: هلند از اسناد تقدیمی در مورد سقوط بوئینگ مالزیایی استفاده نکرده است
در ژوئیه 2020، دادگاه استراسبورگ رسماً شکایت هلند علیه روسیه را در مورد سقوط هواپیمای بوئینگ مالزیایی به روسیه اعلام کرد. وزارت خارجه روسیه این شکایت را ضربه دیگری به روابط روسیه و هلند دانست. متعاقباً همه این شکایات با هم ترکیب شدند. در 22 ژوئیه همان سال، روسیه اولین شکایت بین دولتی را علیه اوکراین به دادگاه اروپایی حقوق بشر ارائه کرد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی دادستانی کل فدراسیون روسیه در این شکایت، فدراسیون روسیه از جمله ، کیف را به دلیل سقوط پرواز MH17 به دلیل امتناع مقامات اوکراینی داز بستن حریم هوایی متهم می کند. دادگاه شکایت را ثبت کرد، اما هنوز رسیدگی به آن آغاز نشده است.
در آوریل 2014، مقامات اوکراین عملیات نظامی خود را علیه جمهوری های خودخوانده لوهانسک و دونتسک که پس از کودتای فوریه 2014 در کیف اعلام استقلال کردند، آغاز کردند. بر اساس آخرین داده های سازمان ملل، حدود 13 هزار نفر قربانی این درگیری شدند. موضوع حل و فصل وضعیت دونباس از جمله در دیدارهای گروه تماس مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، حتی پس از توافقات آتش بس، درگیری ها همچنان ادامه داردو در جمهوری خلق دونتسک از گلوله باران مناطق مسکونی توسط توپخانه سنگین اوکراینی خبر می دهند.
مسکو بارها اعلام کرده است که کیف به توافقات مینسک پایبند نیست و مذاکرات برای حل مناقشه را به تعویق می اندازد. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کیف نیمی از کل پرسنل نیروهای مسلح اوکراین را به دونباس فرستاد. مسکو همچنین از انتقال تجهیزات نظامی از کشورهای ناتو به مرزهای روسیه و افزایش تعداد مربیان غربی در دونباس ابراز نگرانی کرد. کشورهای غربی به حمایت نظامی از اوکراین، از جمله با سلاح هایی که در دنباس از آنها استفاده می شود، ادامه می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала