ضرورت دانستن ماساژ قلبی برای احیای انسان‌ها و سایر جانداران +ویدئو

© Depositphotos.com / Yacobchuk1سکته قلبی مرد مریض و بیمار
سکته قلبی مرد مریض و بیمار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
در مورد فردی که دچار ایست قلبی می‌شوند ماساژ قلبی تا رسیدن اورژانس لازم و ضروری است.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئو ماساژ قلبی انسان به یک میمون در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است به طوری‌که برخی مشتاق یادگیری آن شدند. در این ویدئو مردی با ماساژ قلبی بر روی قفسه سینه‌ میمون جان او را نجات داده است. در بعضی از صفحات ورزشی و یا آموزش‌ کمک‌های اولیه در اینستاگرام می‌توان به نحوه چگونگی انجام ماساژ قلبی دست پیدا کرد و ما در این‌جا به مختصری از آن‌ موضوعات خواهیم پرداخت.
یکی از صفحات اورژانس ایران ماساژ قلبی را این‌گونه توضیح داده که اگر فردی در نزدیکی ما دچار ایست قلبی شد ملزم به انجام چه کارهایی هستیم؟ در اولین فرصت با مرکز فوریت‌های پزشکی در ایران، ۱۱۵ است تماس بگیرید. اگر آن‌ها پاسخ نمی‌دهند و بیمار نفس نمی‌کشد فقط ماساژ قلبی تا رسیدن اورژانس لازم و ضروری است. این صفحه در ادامه گفته است که ۷۰ درصد ایست‌های قلبی در خارج از بیمارستان رخ می‌دهد. این مسئله نشان دهنده آن است که نجات بخش‌ترین افراد برای بیمار، افراد حاضر در صحنه یا به عبارتی نزدیکان بیمار می‌باشند.
این آموزش‌ها را به کمک عکس‌ها و ویدیوها به خوبی می‌توان یاد گرفت و از آن‌ها بهرمند شد. به امید روزی که همه مردم احیای قلبی ریوی را یاد بگیرند و قادر به انجام صحیح آن باشند.
بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند برای قرار گرفتن در شرایط بحرانی آموزش ندیده‌اند و نیازمند گذراندن دوره کمک‌های اولیه هستند. عده‌ای نیز بر این باورند نگرش هر شخص در شرایط بحرانی در عملکرد تاثیرگذار است اما گذراندن دوره عمومی کمک‌های اولیه برای هر شخص لازم و ضروری است‌.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала