مالیات خانه‌های لوکس، طنزی برای لاکچری نشین‌ها +عکس

© Photo / shahrak-arash.comویلا شمال
ویلا شمال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
پرداخت مالیات ۱۵۰ میلیون در سال برای خانه‌های ۷۰ میلیاردی به تصویب رسید.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا خبری مبنی بر تصویب لایحه‌ بودجه پرداخت مالیات سالانه خانه‌های لوکس با قیمت‌های نجومی و باور نکردنی برای سال ۱۴۰۱، واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشته است. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از تصویب نرخ مالیات خانه‌های لوکس از سوی این کمیسیون خبر داد. طبق این مصوبه، خانه‌هایی با ارزش روز تا سقف ۲۰ میلیارد تومان معاف از مالیات شدند. مالیات خانه و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان یک در هزار و نسبت به مازاد ۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان دو در هزار نسبت به مازاد ۳۵ تا ۵۰ میلیارد تومان سه در هزار نسبت به مازاد ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان چهار در هزار و نسبت به مازاد ۷۰ میلیارد تومان پنج در هزار مالیات بر دارایی سالانه برای آن‌ها تعیین شده است.
در واقع مطابق این مصوبه، خانه‌های با ارزش ۲۵ میلیارد تومان، تنها ۵ میلیون تومان و خانه‌های با ارزش ۷۰ میلیارد تومان باید مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را سالانه به عنوان مالیات پرداخت کنند.
بسیاری از کاربران از خواندن قیمت‌های عجیب وحشت می‌کنند و عده‌ای نیز این ارقام را بازی و شوخی جدید دولت عنوان می‌کنند. برخی از کاربران بر این عقیده‌اند با اعلام چنین ارقامی تا سال آینده قیمت هیچ خانه‌ای کمتر از ۲۰ میلیارد تومان نخواهد بود. همچنین تعدادی از کاربران که از علم اقتصاد سررشته دارند این اعداد و ارقام را به شوخ‌طبعی دانسته و بیان می‌کنند این اعداد با واقعیت فاصله زیادی دارند. عده‌ای از کاربران با لحنی کنایه‌آمیز بیان می‌کنند تنها جایی که نداشتن مسکن به نفع‌شان است هنگام پرداخت مالیات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала