نی های آشامیدن، کشف جدید دانشمندان باستان شناسی

© Sputnik / Anna Sadovnikova /  مراجعه به بانک تصاویر نی های آشامیدن، کشف جدید دانشمندان باستان شناسی
نی های آشامیدن، کشف جدید دانشمندان باستان شناسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
دانشمندان روسی راز لوله های فلزی با قدمت بیش از پنج هزار سال را کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، گاردین به نقل از مقاله ای در مجله علمی Antiquity گزارش می دهد که گروهی از دانشمندان روسی دلیل استفاده از لوله های فلزی با قدمت بیش از پنج هزار سال را که در سال 1897 در قفقاز شمالی در کورگان مایکوپ کشف شد، یافته اند.
کارشناسان می گویند که هشت لوله طلا و نقره با دیواره نازک بیش از یک متر که در قبر یک فرد پیدا شده است، ممکن است قدیمی ترین نی های آشامیدنی موجود در جهان باشد.
آثاری که اکنون در موزه هرمیتاژ در سن پترزبورگ نگهداری می شوند، به هزاره چهارم قبل از میلاد باز می گردند. چهار لوله با مجسمه های گاو نر تزئین شده است.
باستان شناسان شواهد احتمالی دال بر وجود برج بابل را کشف کرده اند + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
باستان شناسان شواهد احتمالی دال بر وجود برج بابل را کشف کرده اند + عکس
پیش از این، کارشناسان پیشنهاد کردند که این لوله‌ها می‌توانند به عنوان نگهدارنده سایبان برای مراسم تشییع جنازه یا به عنوان عصا استفاده شوند. با این حال، آنها اکنون دریافتند که به احتمال زیاد با کمک آنها از یک کوزه بزرگ آبجو نوشیده اند.
نویسندگان اثر علمی به مهرهایی از ایران و عراق اشاره می کنند که قدمت آنها به هزاره پنجم یا چهارم قبل از میلاد می رسد. آنها افرادی را به تصویر می کشند که از نی برای نوشیدن استفاده می کنند. و در هزاره سوم پیش از میلاد، صحنه هایی با موضوع ضیافت در هنر بین النهرین رایج بود. هنرمندان اغلب صحنه‌های ضیافتی را که در آن گروه‌هایی از مردم از طریق لوله‌های بلند نوشیدنی می‌نوشیدند، به تصویر می‌کشیدند.
نویسندگان می نویسند: "بنابراین، مجموعه ای از هشت لوله که در کورگان مایکوپ یافت شد ممکن است نشان دهنده ویژگی های یک جشن باشد و برای یک گروه هشت نفره در نظر گرفته شده بود. آنها می نشستند و از کوزه بزرگی که در مقبره یافت شد، آبجو می نوشیدند."
در این مقاله، کارشناسان ادعا می کنند که آثار جو در نوک یکی از نی ها پیدا شده است. با این حال، این صد در صد ثابت نمی کند که نوشیدنی آبجو بوده است. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که تعطیلات در مراسم تشییع جنازه مهم بود و شخصی که لوله ها با او دفن می شد از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала