دادگاه بریتانیا به آسانژ اجازه داد تصمیم استرداد آمریکا را به چالش بکشد

© Sputnik / MacNaughtonدادگاه بریتانیا به آسانژ اجازه داد تصمیم استرداد آمریکا را به چالش بکشد
دادگاه بریتانیا به آسانژ اجازه داد تصمیم استرداد آمریکا را به چالش بکشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
در ماه دسامبر، دادگاه عالی لندن به نفع درخواست تجدید نظر ایالات متحده برای استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که توسط واشنگتن به جاسوسی متهم شده بود، رای داد.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه، دادگاه عالی لندن تصمیم گرفت به جولیان آسانژ اجازه دهد به دادگاه عالی بریتانیا اعتراض کند و حکم قبلی که استرداد او به ایالات متحده را تایید کرده بود، به چالش بکشد.
نامزد آسانژ استلا موریس، از این تصمیم به عنوان یک پیروزی برای روزنامه نگار استرالیایی استقبال کرد.
این حکم پس از تصمیم ماه دسامبر دادگاه عالی لندن مبنی بر اعتراض آمریکا به استرداد آسانژ صادر شد. تصمیم قبلی مبنی بر عدم استرداد روزنامه‌ نگار استرالیایی به ایالات متحده به دلیل مسائل بهداشتی و شرایط غیرانسانی که ممکن است در سیستم زندان ایالات متحده با آن مواجه شود، در آن زمان لغو شد.
در اقدامی برای به چالش کشیدن تصمیم دادگاه عالی آسانژ، تیم حقوقی آسانژ استدلال کرد که در صورت استرداد بنیانگذار ویکی لیکس به ایالات متحده، او "تقریباً در معرض انزوای کامل قرار خواهد گرفت" - چیزی که می تواند به شدت بر سلامت روانی او تأثیر بگذارد و حتی منجر به خودکشی بالقوه شود.
آسانژ از دادگاه عالی درخواست کرد که سه قانون از اهمیت عمومی اجتماعی را تأیید کند، زیرا حداقل یک مورد تأیید شده برای دادگاه عالی بریتانیا برای رسیدگی به درخواست آسانژ علیه استرداد به ایالات متحده ضروری است.
اکنون تصمیم دادگاه عالی است که آیا آسانژ برای مواجهه با ۱۸ اتهام جنایی از جمله جاسوسی به ایالات متحده مسترد خواهد شد یا خیر. این روزنامه نگار استرالیایی پس از انتشار هزاران سند محرمانه توسط ویکی لیکس که جنایات جنگی توسط سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان را روشن می کند، با این اتهام مواجه شد. در صورت محکومیت آسانژ در ایالات متحده، ممکن است تا ۱۷۵ سال وی به پشت میله های زندان رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала