ایران زیربار توافق بد نمی‌رود

© Fotolia / Borna Mirahmadianجزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران
جزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس: غرب‌ها به دنبال تحمیل یک توافق بد به ایران هستند که قطعا این موضوع مورد پذیرش ما نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام شرایط برای انجام یک توافق خوب در مذاکرات برجامی در وین آماده است، اظهار داشت که دست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پر است و میدان و قاعده بازی در این مذاکرات در دست دیپلمات‌های ایران است.
وی با بیان اینکه برگه‌های خوبی برای بازی در مذاکرات در دست ایران است، ادامه داد: "امروز طرف‌های غربی بیش از گذشته نیاز به توافق دارند حتی خود آنها امروز اعتراف می‌کنند که ایران از تحریم‌ها عبور کرده است.
اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
گزارش و تحلیل
عجز آمریکا در برابر ارتباط ایران و روسیه
اگر توافقی صورت گیرد قطعا در حوزه اقتصاد فضاهای بیشتری برای کشورمان باز می‌شود و روند ماشین توسعه کشور تندتر می‌شود. البته در مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته غربی‌ها تلاش دارند یک توافق بد را به ما تحمیل کنند که قطعا ایران زیر بار این موضوع نخواهد رفت.
علاوه بر شرایط عبور از تحریم‌ها ایران امروز در هندسه معادلات جهانی در کانون تشکیل یک بلوک قدرت با روسیه و چین است. با توجه به سوالاتی که در مذاکرات باقی مانده است می‌شود محاسبه کرد اگر طرف‌های غربی حسن‌نیت داشته باشندحداکثر تا اواخر سال جاری بتوانیم به یک توافق خوب دست پیدا کنیم.
ایران علاقمند به فرسایشی شدن مذاکرات نیست. قطعا برای اداره کشور سناریوهای کارشناسی متفاوتی داریم و به امید توافق با غربی‌ها نخواهیم ماند. ایران به دنبال توافق دائم خوب در مذاکرات است. غرب‌ها به دنبال تحمیل یک توافق بد به ایران هستند که قطعا این موضوع مورد پذیرش ما نخواهد بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала