راب: روسیه در صورت استقرار "رژیم دست نشانده" در کی یف تحریم می شود

© AFP 2023 / Ben Stansallراب: روسیه در صورت استقرار یک "رژیم دست نشانده" در کی یف تحریم می شود
راب: روسیه در صورت استقرار یک رژیم دست نشانده در کی یف تحریم می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
معاون نخست وزیر بریتانیا، اذعان کرد: روسیه اگر بخواهد به اوکراین حمله کند با عواقب جدی روبرو خواهد شد، اعزام نیروهای انگلیسی در صورت حمله به اوکراین نیز بعید است.
به گزارش اسپوتنیک، دومینیک راب معاون نخست وزیر و دادستان کل انگلیس، اعلام کرد: انگلیس نه تنها در صورت تهاجم به خاک اوکراین، بلکه در صورتی که فدراسیون روسیه یک "رژیم دست نشانده" در این کشور ایجاد کند، روسیه را تحریم خواهد کرد.
پیش از این وزارت خارجه بریتانیا از برنامه روسیه برای به قدرت رساندن یک رهبر طرفدار روسیه در اوکراین خبر داده بود. لندن مدعی است که یوگنی مورائف، معاون سابق پارلمان رادا به عنوان نامزد در نظر گرفته شده است.
آقای راب به اسکای نیوز گفت: روسیه اگر بخواهد به اوکراین حمله کند و همچنین رژیم دست نشانده ای را بنشاند، با عواقب جدی روبرو خواهد شد. در عین حال، به گفته وی، اعزام نیروهای انگلیسی به اوکراین در صورت "تهاجم" یک سناریوی "بعید" است. وی همچنین توسعه تحریم‌ها را همراه با شرکای ناتو علیه نورد استریم-۲ رد نکرد.
انگلیس  رزمندگان یگان نخبه خود را به اوکراین اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
انگلیس رزمندگان یگان نخبه خود را به اوکراین اعزام کرد
آقای مورائف اطلاعات مربوط به ارتباط خود با روسیه را رد می کند. مورائف گفت: اگر چیزی را از دست نداده باشم، آنها [روسیه] نامزد دیگری دارند و حتی آن را پنهان نمی کنند. من یک وطن پرست کشورم [اوکراین] هستم.
وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه خود همچنین مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی روسیه با بسیاری از سیاستمداران سابق اوکراینی ارتباط دارند. از جمله میکولا آزاروف (نخست وزیر اوکراین در ۲۰۱۰-۲۰۱۴)، سرگئی آربوزوف (معاون اول نخست وزیر در ۲۰۱۲-۲۰۱۴)، آندری کلیوف (معاون اول نخست وزیر در سال های ۲۰۱۰-۲۰۱۲)، ولودیمیر سیوکوویچ (معاون وزیر امنیت ملی و دفاع در سال ۲۰۱۰-۲۰۱۴).
به گفته بریتانیا، برخی از این افراد با افسران اطلاعاتی روسیه که "در طراحی حمله به اوکراین دست دارند" در تماس هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала