فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از تعریف از پوتین کناره گیری کرد

CC BY 2.0 / Steffen Voß / Bundestagفرمانده نیروی دریایی آلمان پس از تعریف از پوتین کناره گیری کرد
فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از تعریف از پوتین کناره گیری کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از بیان اینکه گفت کریمه هرگز به اوکراین باز نخواهد گشت، پست خود را ترک کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت سرویس مطبوعاتی نیروی دریایی ارتش آلمان، دریاسالار کای آخیم شونباخ فرمانده نیروی دریایی آلمان، اذعان کرد: من از کریستینه لامبرشت وزیر دفاع خواستم تا فورا مرا از مسئولیت‌ هایم کنار بگذارد و وزیر هم درخواست مرا پذیرفته است.
اظهارات جنجالی شونباخ درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه، جمعه گذشته در اندیشکده‌ ای در هند مطرح و ویدیوی آن در رسانه‌ های اجتماعی منتشر شد. این اظهارات در زمان حساسی مطرح می‌شود، وقتی که روسیه با ده‌ها هزار نیرو در مرزهای با اوکراین صف‌ آرایی کرده است.
فرمانده نیروی دریایی آلمان نگرانی کشورهای غربی درباره حمله روسیه به اوکراین را ''بیهوده'' توصیف کرده بود. او گفته بود: آنچه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌خواهد، احترام در شرایط برابر است.
او با بیان اینکه روسیه یک کشور قدیمی و مهم است، تاکید کرده بود: خدای من، احترام گذاشتن به دیگران کم هزینه و شاید بی‌ هزینه باشد... کاری ندارد که احترامی که او می‌خواهد و احتمالا لایق آن هم هست، به او بدهیم.
واکنش سفارت روسیه به لندن: لفاظی های احمقانه را متوقف کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
واکنش سفارت روسیه به لندن: لفاظی های احمقانه را متوقف کنید
این نظامی ارشد آلمان گفته بود: باید به اقدامات روسیه در خصوص اوکراین رسیدگی کرد، اما شبه جزیره کریمه دیگر از دست رفته است و باز نمی‌ گردد و این یک حقیقت است.
دریاسالار شونباخ همچنین گفته بود جنگ قاره‌ ای بعدی ممکن است در چند دهه آینده باشد. او در کنفرانسی در مؤسسه مطالعات دفاعی منوهار پاریکار هند گفته بود: فکر می‌کنم یک جنگ (قاره‌ ای) رخ خواهد داد، شاید نه در دو یا سه سال آینده، بلکه در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده.
این نظامی آلمانی در این رابطه گفته بود که به نظر او، مشارکت‌ های دوجانبه "هیچ معنایی ندارد." شونباخ گفت: کشورها باید "اتحادیه‌ های نزدیکتری" ایجاد کنند.
شونباخ اما یک روز بعد، از اظهارات خود عقب نشست و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: چیزی برای تفسیر وجود ندارد، این یک اشتباه آشکار بود. اظهارات عجولانه من در هند، فشار زیادی را به جایگاهم وارد کرد. استعفای من ضروری است تا از خسارت بیشتر به نیروی دریایی آلمان، نیروهای آلمان و به ویژه جمهوری فدرال آلمان جلوگیری به عمل آید.
در همین خصوص، سخنگوی وزارت دفاع آلمان هم گفت که سخنان شونباخ، با مواضع این وزارتخانه مطابقت ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала