طرحی در آمریکا برای خنثی کردن کالینینگراد در صورت وقوع جنگ بین ناتو و روسیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر شهر کالینینگراد روسیه
شهر کالینینگراد روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
نشریه آمریکایی: لهستان و لیتوانی باید کالینینگراد را در طول جنگ ناتو با روسیه خنثی کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی 19Fortyfive، کشورهای غربی می توانند در صورت بروز درگیری مسلحانه بین ناتو و روسیه به طرحی برای خنثی کردن کالینینگراد متوسل شوند. این روش توسط سارا وایت، تحلیلگر مؤسسه لکسینگتون، ایالات متحده، فاش شد.
این نشریه خاطرنشان می‌کند که این منطقه، هم مرز با لهستان و لیتوانی، می‌تواند "سردردهای زیادی" را برای اتحاد آتلانتیک شمالی ایجاد کند. این منطقه به ویژه به سامانه موشکی عملیاتی-تاکتیکی بسیار دقیق اسکندر-ام و جنگنده‌های موشک‌های کروز مجهز است. منطقه کالینینگراد محل استقرار نیروی دریایی قدرتمند روسیه است و این تهدید باید برطرف شود.
به گفته این نشریه، وظیفه خنثی کردن این منطقه در صورت وقوع جنگ را می توان به همسایگان ناتو، لهستان و لیتوانی سپرد که با این حال، انجام آن آسان نخواهد بود. بنابراین، کشورهای اروپایی نیاز فوری به تقویت دفاع هوایی و تسلیحات خود با استقرار سامانه‌هایی در قلمرو خود خواهند داشت که قادر به مبارزه با سلاح‌های روسی باشد. سامانه‌های ضد هوایی پاتریوت آمریکایی (SAM)، تانک‌های ابرامز ام-1 و جنگنده های نسل پنجمی اف 35 در این امر مؤثر خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала