زاخارووا: غرب در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز گسترده در خصوص اوکراین است

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا: غرب در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز گسترده در خصوص اوکراین است
زاخارووا: غرب در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز گسترده در خصوص اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به آماده سازی اقدامات تحریک آمیز اطلاعاتی و نظامی غرب در وضعیت پیرامون اوکراین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا در اظهاراتی در شبکه "روسیه 1" گفت: "آماده سازی برای احتمالا تعدادی اقدامات تحریک آمیز گسترده در جریان است. در این راستا آگاهی عمومی و افکار عمومی در حال آماده شدن است. برای غرب جمعی، ناتو و آنگلوساکسون ها، ایجاد این میدان اطلاعاتی بسیار مهم است، بدون آن آنها نمی توانند عمل کنند. برای انجام این کار، یک سری اطلاعات نادرست، جعلی و دغل بازی رسانه ای منتشر شده است."
زاخارووا رفتار دولت اوباما را مفتضحانه نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2017
ماريا زاخارووا: ما دوست نزديكى را از دست داديم
وی خاطرنشان کرد که وزارت خارجه انگلیس "مطالب را از پیش آماده کرده بود و نیمه شب مسکو زمانی که به زعم آن ها مناسب بوده است و گمان می کرده اند با واکنش مسکو مواجه نمی شود، آن را منتشر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: "این تهاجم اطلاعاتی، اقداماتی بدخواهانه است. ما احتمال اقدامات تحریک آمیز اطلاعاتی آتی و همچنین اقدامات تحریک آمیز نظامی را نیز منتفی نمی دانیم."

پیشتر انگلیس بدون ارائه هیچگونه سند یا مدرکی، دولت روسیه را متهم کرد که به‌دنبال اجرای طرحی برای روی کار آوردن یک رهبر حامی خود در اوکراین است. وزارت امور روسیه طی بیانیه ای این ادعا را جعلی و مهمل خواند.
پیش از این، دومینیک راب معاون نخست وزیر و دادستان کل انگلیس، اعلام کرد: انگلیس نه تنها در صورت تهاجم به خاک اوکراین، بلکه در صورتی که فدراسیون روسیه یک "رژیم دست نشانده" در این کشور ایجاد کند، روسیه را تحریم خواهد کرد.
پیش از این وزارت خارجه بریتانیا از برنامه روسیه برای به قدرت رساندن یک رهبر طرفدار روسیه در اوکراین خبر داده بود. لندن مدعی است که یوگنی مورائف، معاون سابق پارلمان رادا به عنوان نامزد در نظر گرفته شده است.
آقای راب به اسکای نیوز گفت: روسیه اگر بخواهد به اوکراین حمله کند و همچنین رژیم دست نشانده ای را بنشاند، با عواقب جدی روبرو خواهد شد. در عین حال، به گفته وی، اعزام نیروهای انگلیسی به اوکراین در صورت "تهاجم" یک سناریوی "بعید" است. وی همچنین توسعه تحریم‌ها را همراه با شرکای ناتو علیه نورد استریم-۲ رد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала