مواد غذایی حفاظت کننده از سیستم ایمنی در برابر سویه اومیکرون کرونا معرفی شدند

© Photo / Pixabay / Congerdesignکره
کره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
پروفسور مارگاریتا کارولوا، متخصص تغذیه اعلام کرد چربی های حیوانی مانند کره، دنبه گوسفند و دیگر روغن های حیوانی و همچنین روغن زیتون، به حفاظت از سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کنند که در دوره شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا بسیار مهم است.
به گزارش اسپوتنیک، این پزشک اضافه کردن چربی‌های حیوانی به وعده غذای صبحگاهی به منظور حفظ محیط قلیایی در بدن را توصیه کرد که باعث کاهش فعالیت ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود.
او توضیح داد یکی از عملکردهای اصلی چربی های حیوانی در بدن تقویت دستگاه تنفسی است. دستگاه آلوئولی بافت ریه با سورفکتانت پوشانده شده که بیش از 90 درصد آنرا چربی های اشباع شده تشکیل می دهد. کیفیت سورفکتانت سبکی ریه ها، بی عیب و نقص بودن تبادل گاز و اکسیژن رسانی به بدن را تأمین می کند. گوشته لیپیدی هر سلول، یعنی غشای سلولی آن، که شامل چربی های اشباع نیز می شود، از ایمنی سلولی حمایت می کند که از تکثیر و انتشار سریع ویروس جلوگیری می کند".
معرفی یک خوراکی ارزان برای هضم غذا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
معرفی یک خوراکی ارزان برای هضم غذا
پروفسور مارگاریتا کارولوا همچنین خاطرنشان کرد که چربی های حیوانی منبع ویتامین A هستند که تولید سلول هایی را تحریک می کنند که باکتری ها و ویروس های مضر را از بین می برند و همچنین دارای ویتامین E می باشند که دارای خواص آنتی اکسیدانی است.
سویه اومیکرون ویروس کرونا یا B.1.1.529 در ماه نوامبر در بوتسوانا و آفریقای جنوبی شناسایی شد. به گفته کارشناسان، از جمله مبتلایان درمان شده از کرونا و افراد واکسینه شده ممکن است به آن مبتلا شوند.
نوع جدید کرونا تا به حال در 110 کشور از جمله روسیه شناسایی شده است. سویه اومیکرون کرونا سریعتر از سویه قبلی دلتا شیوع پیدا می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала