وعده تجهیز نظامی شرکای واشنگتن در خلیج فارس در گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان

© Photo / IRNAگفتگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان
گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با وزیر خارجه عربستان وعده تجهیز نظامی شرکای واشنگتن را در منطقه خلیج فارس داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان گفت و گو کرد.
وزیر خارجه آمریکا حمله ۱۷ ژانویه انصارالله یمن به امارات را که به گفته انصارالله در تلافی حملات امارات و عربستان به یمن صورت گرفته، محکوم کرد.
بلینکن از تعهد آمریکا برای کمک به شرکای حوزه خلیج فارس برای بهبود توانایی های دفاعی آنها علیه تهدید ها در منطقه و همچنین اهمیت کاهش آسیب به غیر نظامیان سخن گفت.
 موشک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
موشک‌های قدس ۲ در عملیات تلافی جویانه انصارالله یمن علیه امارات
در پی حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به خاک امارات متحده در 17 ژانویه ، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت "ادنوک" و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته است.
در یمن از سال 2011 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف کشورهای عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارد، پشتیبانی می کند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала