واکنش نمایندگان مجلس ایران به سفر رئیسی به روسیه

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات پوتین با رئیسی
مذاکرات پوتین با رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
اشتراک
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نسبت به سفر ابراهیم رئیسی به روسیه واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سفر دو روزه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به مسکو و دیدار با رئیس‌جمهور، نمایندگان دومای روسیه، نمازگزاران مسجد جامع مسکو و همچنین با ایرانیان مقیم روسیه و فعالان اقتصادی با واکنش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه بوده است.
علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا و رییس مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ‏سفر رئیس جمهور به ‎روسیه اهمیت راهبردی زیادی دارد. می‌توان با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق حجم تعاملات اقتصادی مخصوصاً در حوزه راهبردی امنیت غذایی و کشاورزی را افزایش داد. مسکو می‌تواند مقصد بزرگ صادرات کشاورزی ما و تولید ثروت برای ایرانیان باشد.
عزت اله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توئیتی نوشت: سفر ‎رئیسی به ‎روسیه به نفع کشور و مسیر مقاومت است. نگاه به شرق، در راستای همان راهبرد نه شرقی- نه غربی است.حفظ استقلال کشور، ایستادگی در قبال دشمنی بی وقفه و قانونشکنی غرب و همکاری متوازن با شرق. در نظم نوظهور جهانی، ایران اسلامی نقش کلیدی خود را ایفا خواهد کرد.
ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:‏ ایران و روسیه اشتراکات فراوانی در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی و نیز در موضوع تحریم‌های ظالمانه و مقابله با یکجانبه‌گرایی دارند. سفر رئیس‌جمهور به مسکو گامی بلند در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تامین منافع اقتصادی و سیاسی ملت ایران است.
سیدعلی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: عبور دنیای معاصر از نظام تک‌قطبی و یکجانبه‌‌گرایی آمریکایی‌ها، ‎تولد قدرت‌های جدید جهانی، ایجاد ‎پیمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی به معنی شکست هژمونی و رویکرد استعماری آمریکایی‌هاست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала