روسیه خواهان تایید واکسن اسپوتنیک وی از سوی سازمان بهداشت جهانی در آینده نزدیک شد

© Sputnik / Timur Batyrshin /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه خواهان تایید واکسن اسپوتنیک وی از سوی سازمان بهداشت جهانی در آینده نزدیک شد
روسیه خواهان تایید واکسن اسپوتنیک وی از سوی سازمان بهداشت جهانی در آینده نزدیک شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اشتراک
دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی توسط سازمان بهداشت جهانی ابراز امیدواری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در خصوص تایید واکسن اسپوتنیک وی گفت: "ما امیدواریم که این اتفاق (تایید اسپوتنیک وی) در آینده نزدیک محقق شود. همکاری با سازمان بهداشت جهانی در جریان است و تنظیم تمامی مدارک لازم تکمیل شده است. بنابراین امیدواریم که در آینده نزدیک اتفاق بیفتد."

وی همچنین گفت، اثربخشی این واکسن در برابر سویه اومیکرون اثبات شده است.
واکسن اسپوتنیک وی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
مجارستان می خواهد واکسن روسی "اسپوتنیک وی" را در خاک خود تولید کند
اسپوتنیک وی برای استفاده در ۷۱ کشور با جمعیت ۴میلیارد نفر مجاز است و استرالیا آخرین کشوری است که واکسن روسی را به رسمیت می شناسد.
اسپوتنیک لایت در ۳۰ کشور مجاز است. هر دو واکسن با استفاده از یک فناوری شناخته شده ناقل آدنوویروس توسعه یافته اند که به عنوان یک تاریخچه ۳۰ساله و یک سابقه ایمنی و کارایی ثابت شده است.
بر خلاف فناوری رقیب، پلت فرم ویروس آدنوویروس با عوارض جانبی جدی مانند پریکاردیت یا میوکاردیت همراه نبوده است. از دیگر مزایای کلیدی اسپوتنیک وی این است که می توان آن را در دمای ۲+ تا ۸+ درجه سانتیگراد نگه داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала