ممکن است ترکمنستان برق را از طریق ایران و ازبکستان به کشورهای ثالث صادر کند

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر ممکن است ترکمنستان برق را از طریق ایران و ازبکستان به کشورهای ثالث صادر کند
ممکن است ترکمنستان برق را از طریق ایران و ازبکستان به کشورهای ثالث صادر کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اشتراک
قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان معتقد است که این کشور فرصت های خوبی برای صادرات برق به کشورهای ثالث از طریق ایران و ازبکستان دارد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه روسی زبان دولت ترکمنستان روز جمعه منتشر کرده است.
رئیس جمهور ترکمنستان این مطلب را در نشست توسعه صنعت برق این کشور که در جریان سفر کاری وی به استان داشقوز (در شمال ترکمنستان) برگزار شد، بیان کرد.
Линии электропередачи во Львовской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
مقامات عراق اعلام کردند ارسال برق از ایران به این کشور قطع شده است
در این دیدار، چاریمیرات پورچکوف، معاون نخست وزیر، که مسئولیت صنعت برق را به عهده دارد، درباره ساخت خط انتقال برق ترکمنستان - افغانستان - پاکستان و همچنین برنامه ریزی احداث خط انتقال برق از شهر مزارشریف به کابل در افغانستان به رئیس جمهور ترکمنستان صحبت کرد . همچنین پروژه های خط انتقال برق از نیروگاه برق آبی مرو در مسیر هرات – فراه – قندهار و طرح های ساخت خط انتقال برق مرو ـ مشهد با ظرفیت 500 کیلوولت، خط انتقال برق سرخس-مشهد با ظرفیت 400 کیلوولت و طول 140 کیلومتر و خط 15 کیلومتری مشهد ـ سرخس یا همین ظرفیت به رئیس جمهور ترکمنستان معرفی شدند.
بردی محمداف گفت:"در حال حاضر برق ترکمنستان به همسایگان ما - جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، ازبکستان و همچنین جمهوری قرقیزستان صادر می شود. علاوه بر این، فرصت بسیار خوبی برای صادرات آن به کشورهای ثالث از طریق ازبکستان و ایران وجود دارد.".
در پایان خبر منتشره گفته می شود رئیس جمهور ترکمنستان به معاون نخست وزیر این دستور داد تا بدون کاهش سرعت به کار جاری در این راستا ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала