تدارکات در امریکا برای آزمایشات بالینی تراشه ای که در مغز انسان کاشته می شود

© Fotolia / Lassedesignenتدارکات در امریکا برای آزمایشات بالینی تراشه ای که در مغز انسان کاشته می شود
تدارکات در امریکا برای آزمایشات بالینی تراشه ای که در مغز انسان کاشته می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اشتراک
شرکت Neuralink یکی از شرکت های متعلق به ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی که در حال ساخت یک رابط عصبی برای تبادل اطلاعات بین مغز و کامپیوتر است، در چارچوب تدارکات برای آزمایش های بالینی این تراشه، آگهی استخدام مدیر این آزمایشات را منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، در این آگهی گفته می شود مدیر مربوطه علاوه بر رهبری تیم تحقیقاتی بالینی، با "تعدادی از پیشرو ترین پزشکان و طراحان " و همچنین با اولین شرکت کنندگان در آزمایشات تراشه کار خواهد کرد. علاوه بر این، او باید در کار ایجاد اسناد برای تعامل با تنظیم کننده ها شرکت کند.
 کاشت موفقیت آمیز تراشه در میمون توسط شرکت ایلان ماسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
کاشت موفقیت آمیز تراشه در میمون توسط شرکت ایلان ماسک
ایلان ماسک در آوریل 2021،شرکت Neuralink ویدیویی از یک میمون در حال انجام یک بازی ویدیویی با قدرت ذهن خود را نشان داد. ماسک گفت که در آینده، تراشه‌های Neuralink به افراد مبتلا به فلج کمک می‌کند تا از گوشی‌های هوشمند با ذهن خود و سریع‌تر از زمانی که با انگشتانشان کار می‌کردند، استفاده کنند.
ابراز امیدواری کرد که نسل بعدی دستگاه ها به افراد فلج کمک کند تا دوباره راه بروند. این کارآفرین انتظار دارد که این تراشه در مبارزه با بیماری آلزایمر، کاهش بینایی و در حل دیگرمشکلات روزمره نیز مفید باشد.
ماسک انتظار دارد که این شرکت اولین تراشه را در سال 2022 در مغز انسان کاشته کند. او پیش از این گفته بود که نسخه بی سیم رابط عصبی در مغز خوک ها کاشته و پس از آن بدون آسیب به این حیوانات خارج شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала