اگر هر روز دو فنجان قهوه بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد

© Fotolia / Ferumovاگر هر روز دو فنجان قهوه بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد
اگر هر روز دو فنجان قهوه بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اشتراک
قهوه خطر سرطان رحم را کاهش میدهد. نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان آندومتر را تا 29 درصد کاهش می دهد
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای منتشر شده در مجله تحقیقات زنان و زایمان در روسیه گزارش شده است که دانشمندان چینی بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن قهوه با خطر کم سرطان آندومتر، پوشش داخلی رحم مرتبط است.
کارشناسان با آنالیز 24 مقاله علمی را انجام دادند که به شناسایی رابطه بین مصرف قهوه و سرطان آندومتر اختصاص داشت. در مجموع 9833 مورد سرطان بررسی شد و در مجموع حدود 700000 زن در این مطالعات شرکت کردند. همه مقالات علمی بررسی شده مشاهده ای هستند.
خطر نسبی ابتلا به سرطان برای افرادی که اغلب قهوه می‌نوشیدند در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند 0.71 بود (29 درصد کمتر). برای مناطق مختلف، این خطرات نسبتی متفاوت است: در اروپا - 0.74، در ایالات متحده امریکا و کانادا - 0.71 و در ژاپن 0.4 کسانی که قهوه کافئین دار می نوشند 34 درصد کمتر در معرض خطر سرطان رحم قرار دارند. روش دم کردن قهوه تاثیری در سرطان رحم ندارد.
Чашка кофе и сахар - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
خطر غیرمنتظره قهوه معلوم شد
نتایج نشان داد که مصرف کنندگان قهوه با گذشت زمان تغییر کمتری در مناطقی از مغز که درگیر عملکردهای اجرایی مانند برنامه ریزی، خودکنترلی و توجه هستند، ایجاد می شود.
قهوه می تواند به ویژه برای افراد مسن که در معرض خطر زوال شناختی هستند اما هیچ علامتی ندارند مفید باشد.
چندی پیش گزارش شد که مصرف منظم قهوه می تواند احتمال ابتلا به کووید 19 را کاهش دهد. دانشمندان دریافتند که مصرف قهوه با نشانگرهای زیستی مانند CRP (پروتئین واکنشی C) ، اینترلوکین 6 (IL-6) و تأثیر مثبت آنها بر روند ایتلا به ویروس کرونا ارتباط دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала