پارک علم و فناوری مشترک ایران و چین

© Photo / MIT CSAILفناوری که می تواند افراد را از طریق دیوارها ردیابی کند
فناوری که می تواند افراد را از طریق دیوارها ردیابی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم: ما با چین قرارداد ۲۵ ساله داریم و قرار شده که یک پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین ایجاد شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت علوم ایران،، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ایران اظهار داشت یکی از بهترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است، باید در این بخش سرمایه گذاری‌های لازم صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: "همه شرکت‌های دانش بنیان باید واحد کوچکی را با هدف دیپلماسی و رصد فناوری راه اندازی کنند. باید مرجعیت دیپلماسی فناوری مطرح شود و برای انجام هر اقدامی در حوزه فناوری لازم است که نیم نگاهی به دنیا داشته باشیم و همگام با مغز فناوری در دنیا پیش برویم.
شرکت‌های دانش بنیان بایستی کیفیت محصول را نیز مدنظر قرار دهند. متأسفانه ما تکنولوژی را وارد ایران کردیم و همان تکنولوژی را بومی سازی کردیم و این باعث شده همواره در فناوری عقب باشیم.
دانشگاه تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و علوم پزشکی اصفهان در لیست رتبه‌بندی تایمز
ما با چین قرارداد ۲۵ ساله داریم و قرار شده که یک پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین ایجاد شود. مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان بحث نقدینگی و فروش محصول است. متأسفانه ما با مقاومت اقتصاد سنتی در مقابل اقتصاد دانش بنیان رو به رو هستیم و هر گاه خواستیم یک محصول جدید وارد کنیم با مقاومت رو به رو شدیم و باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اتخاذ شود.
این مسئله باید در شورای اشتغال استان مطرح شود تا شرایطی فراهم شود تا بخشی از خرید دستگاه‌های اجرایی استان فارس از محصولات دانش بنیان پارک‌ها باشند. متأسفانه محصولات شرکت‌ها به فروش نمی‌رسد و این شرکت‌ها با ورشکستگی مواجه و مجبور به مهاجرت می‌شوند.
پارک علم و فناوری استان فارس از زیرساخت‌های بسیار خوبی بهره می‌برد و این پارک با ایجاد دره فناوری توانسته جزو مراکز توانمند کشور باشد که لازم است الگوبرداری بسیار خوبی از دیگر کشورهایی که در این عرصه هستند برای توسعه دره فناوری داشته باشیم. ۳۵۰ شرکت در این پارک مستقر هستند که این شرکت‌ها ۳۲۰۰ اشتغال ایجاد کرده‌اند.
دیدار وزرای خارجه ایران و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
پکن از آغاز اجرای توافقنامه همکاری ایران و چین خبر داد
شرکت‌هایی که فقط در حوزه فناوری فعال هستند یا تنها به بازار تأکید کنند قطع در کار خود موفق نخواهند شد. شرکت‌هایی موفق هستند که ضمن فعالیت در حوزه فناوری به بازار نگاه جدی داشته باشند. در واقع بازاریابی در شرکت‌های دانش بنیان باید تقویت شود.
بحث مأموریت گرایی پارک‌ها و واگذاری اراضی این مجموعه‌ها به بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم. این طرح برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شد، امیدواریم زودتر ابلاغ شود. در این طرح امتیازهای خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شد.
ما ۴۹ پارک علم و فناوری در سطح کشور داریم که ۱۱ تا از آنها پارک دانشگاهی است. همچنین از ۲۲۳ مرکز رشد و ۱۰۵ هزار واحد فناور برخوردار هستیم. ۶۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که حدود ۱۸۰۰ تا در پارک‌های علم و فناوری قرار دارند. ۶۵۰۰۰ شغل دانش بنیان نیز ایجاد شده است و در واقع شرکت‌های دانش بنیان زمینه بسیار مناسبی را برای شغل دانش آموختگان کشور ایجاد کرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала