خیز مادران باردار برای تولد فرزندانشان در تاریخ ۰۱/۱/۱ +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAنوزاد
نوزاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
۰۱/۱/۱ یک تاریخ لاکچری دیگر در ایران و موج درخواست زایمان در این روز بسیار در فضای مجازی دیده می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، در صفحات مجازی و فضاهای مختلف صحبت از یک تاریخ تولد لاکچری دیگر در ایران با عنوان "۰۱/۱/۱" زیاد شنیده می‌شود که بیمارستان‌ها از حالا برای چنین تاریخ تولدی در سال جدید برنامه‌ریزی کرده و مادران تاریخ خود را مشخص کرده‌اند.
گذشته از اینکه کدام بیمارستان‌ها و پزشکان اجازه چنین چیزی را برای مادران صادر می‌کنند و چه هزینه‌های هنگفتی طلب می‌کنند که این هزینه تا سال‌های گذشته به مبالغ ۱۵۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، خود خانواده‌ها چقدر آگاهی از زایمان‌های زودرس و عوارض آن برای فرزندانشان دارند.
و با توجه به اینکه سال‌هاست که در این زمینه رسانه‌ها، پزشکان و مسئولان زیاد صحبت می‌کنند و برای آگاهی‌رسانی به مادرانی که پس از ۹ ماه زحمت بارداری تصمیم به دنیا آوردن فرزندشان در یک تاریخ تولد لاکچری دارند، تلاش می‌کنند اما طبق آمارها از سال ۸۸ به بعد میزان تولد نوزادان در روزهای خاص بیش از میانگین بوده و براساس آمار ثبت اسناد نیز در سال ۹۸، ۴ هزار و ۱۹۵ تولد در تاریخ ۸۸/۸/۸ ثبت شده و در روزهای ۹۵/۵/۵ و ۹۶/۶/۶ به ترتیب ۶ هزار و ۱۳ و ۵ هزار و ۶۸۰ نوزاد در سراسر کشور متولد شده‌اند. و این در حالی است که نرخ تولد روزانه در طول یک دهه اخیر حدود ۳ هزار و ۸۰۰ بوده است. سال گذشته نیز چنین معضلی برای تاریخ تولد رُند ۹۹/۹/۹ ایجاد شد و به همین دلیل ثبت احوال برای کاهش آمار زایمان ها چاره‌ای اندیشید و مطرح کرد که محدودیتی برای ثبت تاریخ تولد در این تاریخ وجود ندارد و خانواده ها به سلامت فرزندانشان بیاندیشند.
کاربران بسیاری عنوان می‌کنند متاسفانه در ایران خانواده‌هایی هستند که سلامتی فرزند خود را فدای یک تاریخ رند می‌کنند که ممکن است به بهای آسیب‌های جسمی و روانی این نوزاد تمام شود و این اتفاق نماد کامل فقر فرهنگی در ایران است که بر سر تاریخ‌های لاکچری دعوا است.
کاربران معتقدند بایستی برای این موضوع بیشتر از پیش آگاهی‌بخشی کرد و حتی با همکاری کردن با مادران باردار می‌توان از شدت آسیب‌های بعدی نوزادانی که والدین آنها تمایل دارند در تاریخ رند به دنیا بیایند جلوگیری کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала