بلینکن شرط بازگشت آمریکا را به برجام را نامید

© REUTERS / POOLبلینکن شرط بازگشت آمریکا را به برجام را نامید
بلینکن شرط بازگشت آمریکا را به برجام را نامید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن اعلام نمود که آمریکا به برجام بازنخواهد گشت مگر اینکه توافق در هفته های آینده به نتیجه برسد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اگر در هفته‌های آینده توافقی با ایران حاصل نشود، ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران (برجام) بازگردد.
بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: "اگر در هفته‌های آینده توافقی با ایران حاصل نشود، ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند به برجام بازگردد".
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
هشدار وزیر خارجه آمریکا به ایران: وقت محدودی برای بازگشت به پایبندی به برجام وجود دارد
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که ایران در این مدت ممکن است در برنامه هسته‌ای خود بیش از حد پیش برود تا به برجام بازگردد.
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت، ایالات متحده در مذاکرات وین در خصوص آینده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران، پیشرفت هایی داشته است؛ اکنون زمان تسلیم شدن نیست.

بایدن در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان به بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به پایبندی به برجام امید دارد؟ گفت: "برای تسلیم شدن خیلی زود است؛ پیشرفت هایی وجود دارد."

اواخر دسامبر 2021، دور هشتم مذاکرات درباره احیای برجام و لغو تحریم‌های واشنگتن از تهران در وین آغاز شد. در دور هفتم، در ماه دسامبر، طرفین بر سر دو پیش نویس به توافق رسیدند که طرف اروپایی مواضع ایران را نیز در آن گنجاند. مذاکرات در 31 دسامبر به دلیل تعطیلات سال نو به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала