بازی اعجاب‌آور فوتبالیست زن ایرانی + فیلم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تیم ملی فوتبال زنان ایران
تیم ملی فوتبال زنان ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
تیم ملی فوتبال زنان ایران در نخستین بازی خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا با درخشش دروازه‌بان خود برابر تیم میزبان این دوره از مسابقات به تساوی رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، تیم ملی زنان ایران، اولین امتیاز آسیایی را کسب کرد. تیم ملی فوتبال زنان ایران در نخستین بازی خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا با درخشش دروازه‌بان خود برابر تیم میزبان این دوره از مسابقات به تساوی رسید تا اولین امتیاز خود را کسب کند.
بیستمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۲۰۲۲ از روز 20 ژانویه (پنج شنبه) به میزبانی هند آغاز شد. تیم ملی فوتبال زنان ایران در نخستین تجربه حضورش در رقابت‌ها از ساعت ۱۷:۳۰ مقابل تیم هند صف آرایی کرد و برابر این تیم به تساوی بدون گل رسید.
زهره کودایی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، ثنا صادقی، نگین زندی و سمانه چهکندی ۱۱ ملی پوش ایران بودند که با اعلام مریم ایراندوست، در زمین قرار گرفتند.
نیمه نخست بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و تیم ملی هند در نیمه دوم با انجام بازی هجومی تر فشار زیادی روی دروازه ایران وارد کرد اما درخشش زهره کودایی مانع از گلزنی آنها شد. در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا ایران یک امتیاز ارزشمند کسب کند.
تیم ملی هند ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی مسابقات را در کارنامه دارد. هندی‌ها در حالی مقابل ایران قرار گرفتند که برای مسابقات جام ملت‌ها ۱۴ دیدار تدارکاتی از جمله بازی مقابل برزیل و شیلی را پشت سرگذاشتند و ملی پوشان ایران هیچ دیدار تدارکاتی نداشتند. ملی پوشان روز یکشنبه در دومین بازی خود مقابل چین، پرافتخار ترین مسابقات صف آرایی خواهد کرد. چین بازی نخست خود را نیز با برتری ۴ بر صفر برابر چین تایپه پشت سرگذاشت.
گروه بندی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا به این شرح است: گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران
گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی، گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار
مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه ۱۰ بهمن، مرحله نیمه نهایی ۱۴ بهمن و دیدار فینال روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و پنج تیم برتر مسابقات، به رقابت‌های جام جهانی فوتبال بانوان ۲۰۲۳ که در کشورهای استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала