ارزیابی سفیر ایران در روسیه از اولین سفر ابراهیم رئیسی به روسیه + ویدئو

© Sputnikارزیابی سفیر ایران در روسیه از اولین سفر رئیس جمهور ایران به روسیه + ویدئو
ارزیابی سفیر ایران در روسیه از اولین سفر رئیس جمهور ایران به روسیه + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک، سفر ابراهیم رئیسی به روسیه را بسیار پر بار و موفقیت آمیز دانست.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در خصوص نخستین سفر ابراهیم رئیسی به مسکو دیدار با ولادیمیر پوتین گفت: نخستین سفر رئیس جمهور بسیار پر بار و موفقیت آمیزی بود و با جناب آقای پوتین دیدار پرباری داشتند، این ملاقات بیش از سه ساعت طول کشید، در این دیدار مسائل مشترک در عرصه بین الملل و از رویکردهای نزدیک سخن گفتند. دو طرف خواستار جلوگیری از یک جانبه گرایی علیه هم روسیه و ایران شدند، خواستار هم افزایی علیه یک جانبه گرایی های که هم برای ایران و هم روسیه هزینه بر است شد. در عین حال در خصوص همکاری موفقیت آمیز دو کشور در منطقه و در سوریه هستیم، در خصوص یمن، افغانستان و آسیا ی میانه به گفتگو نشستیم. بحث های دو جانبه دو کشور در خصوص اقتصادی به گفتگو پرداختند. زیرا ظرفیت های اقتصادی دو کشور بالا است و در زمینه های مالی و همچنین ترانزیت صحبت کردند.
رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود ادر دونا نیز گفت : ساخت سلاح هسته ای بخشی از راهبرد دفاعی ایران نیست و خاطرنشان ساخت همکاری روسیه و ایران باعث افزایش امنیت در منطقه می شود.
روابط معاصر روسیه و ایران بر اساس معاهده مبانی روابط و اصول همکاری که در سال ۲۰۰۱ امضا شد بنا شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چهار سفر به ایران در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ داشت.
وی در این سفر هم با رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای و هم با روسای جمهور کشور دیدار کرد.
رؤسای جمهور ایران محمد خاتمی - در مارس ۲۰۰۱; محمود احمدی نژاد - در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲;حسن روحانی - در سال ۲۰۱۴، در سال ۲۰۱۵، دو بار در سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۹ هشت بار به روسیه سفر کرده اند.
رؤسای جمهور روسیه و ایران علاوه بر سفرهای رسمی، بارها در چارچوب اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، کشورهای حاشیه دریای خزر، کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، درباره در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار داشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала