کشف "کوچه های مدفون شده" باستانی در عربستان سعودی

© Sputnik / HİKMET DURGUNکشف "کوچه های مدفون شده" باستانی در عربستان سعودی
کشف کوچه های مدفون شده باستانی در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی "کوچه های مدفون شده" را در عربستان سعودی کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در عربستان سعودی، در منطقه آلولا و خیبر، شبکه ای غیرعادی از جاده ها کشف شده است که در کنار آن مقبره هایی به خوبی حفظ شده از عصر برنز قرار دارد. نتایج این مطالعه در مجله The Holocene منتشر شد.
این کشف توسط دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی انجام شد. این مطالعه در مقیاس بزرگ شامل عکاسی هوایی، عکاسی از زمین، تصاویر ماهواره‌ای و حفاری بود. همانطور که کارشناسان اشاره کردند، جاده های کشف شده مسیرهای اصلی حرکت در ۴.۵ هزار سال پیش بوده اند.
سن یافته با استفاده از روش رادیوکربن تعیین شد. مشخص شده است که قسمت اصلی مقبره ها بین سال های ۲۶۰۰ تا ۲۰۰۰ قبل از میلاد ساخته شده است. در همان زمان، مقبره ها دوباره مورد استفاده قرار گرفتند و آنها انجام آن را در حدود هزار سال قبل از میلاد به پایان رساندند. در مجموع حدود ۱۸ هزار مقبره پیدا شد که ۸۰ مورد از آنها برای تحقیقات بیشتر انتخاب شد.
همانطور که محقق متیو دالتون به کانال تلویزیونی گفت: این "کوچه های مدفون شده" صدها، اگر نگوییم هزاران کیلومتر امتداد دارند. او گفت: مردمی که در این مناطق زندگی می کنند هزاران سال است که در مورد آنها می دانند. با این حال، فکر می‌کنم تا زمانی که تصاویر ماهواره‌ ای را به دست نیاوردیم، مشخص نباشد که چقدر گسترده هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала