نخست وزیر ژاپن تمایل خود را برای حل مسئله انعقاد پیمان صلح با روسیه ابراز کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousovفومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، امروز چهارشنبه در نشست پارلمان ژاپن، بار دیگر بر تمایل خود برای ادامه گفت وگو با روسیه به منظور حل مسئله ارضی و انعقاد یک معاهده صلح تاکید کرده و گفت نمی خواهد رفع این معضل بر دوش نسل های آینده بیفتد.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر ژاپن گفت: "در رابطه با روابط با روسیه، من قصد دارم با اطمینان به گفت‌وگو بر اساس توافق‌های قبلی، از جمله توافق سنگاپور در سال 2018، با هدف حل مشکل ارضی و انعقاد یک معاهده صلح ادامه دهم و نمی خواهم بار حل این مشکل بر دوش نسل‌های آینده بیفتد".
این سخنرانی توسط شبکه تلویزیونی NHK بطور زنده پخش شد.
ژاپن می خواهد از تفنگ الکترومغناطیسی برای دفاع موشکی استفاده کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
ژاپن می خواهد از تفنگ الکترومغناطیسی برای دفاع موشکی استفاده کند
ژاپن با استناد به یادداشت دوجانبه تجارت و مرزها در سال 1855، مدعی مالکیت جزایر کوناشیر، شیکوتان، ایتوروپ و هابومای است،. توکیو بازگرداندن این جزایر را شرط انعقاد معاهده صلح با فدراسیون روسیه قرار داده که پس از پایان جنگ جهانی دوم امضا نشده است.
در سال 1956، اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن اعلامیه مشترکی را امضا کردند که در آن مسکو موافقت کرد در صورت انعقاد پیمان صلح، امکان انتقال دو جزیره به ژاپن را بررسی کند. اتحاد جماهیر شوروی امیدوار بود به این اختلاف خاتمه دهد، در حالی که ژاپن این معامله را تنها بخشی از راه حل مشکل می دانست، بدون اینکه از ادعای خود در مورد تمام جزایر دست بردارد. مذاکرات بعدی بی نتیجه ماند. موضع مسکو این است که این جزایر پس از جنگ جهانی دوم بخشی از اتحاد جماهیر شوروی شد و حاکمیت فدراسیون روسیه بر آنها مسلم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала