رئیس جمهور ایران: تعامل ایران و روسیه در منطقه جلوی یکجانبه‌گرایی را خواهد گرفت

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران اعلام کرد تعامل ایران و روسیه در منطقه حتما امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه‌گرایی را خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ابراهیم رییسی روز چهارشنبه پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: این سفر به دعوت آقای پوتین انجام می‌شود و در این سفر در جهت ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای تلاش خواهد شد.
سفر رئیسی به مسکو ابعاد تجاری و نظامی خواهد داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
سفر رئیسی به مسکو ابعاد تجاری و نظامی خواهد داشت
وی اضافه کرد: بدون تردید ارتباطمان با همه همسایگان به ویژه کشور روسیه خوب است و با توجه به مناسبات سیاسی و اقتصادی و تجاری دو کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد، این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای ارتقای همه مناسباتی باشد که با کشور روسیه داریم.
رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل، مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه است و روسیه هم کشوری مهم و باقدرت و دارای نفوذ است. گفت و گوی دو کشور مهم و دارای قدرت و با نفوذ می‌تواند در امنیت منطقه، ارتقای روابط اقتصادی و تجاری منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.
رئیسی خاطرنشان کرد: ما و روسیه در بسیاری از تشکل‌های اقتصادی و سیاسی موجود در منطقه مانند مجموعه شانگهای عضو هستیم و روسیه نقش مهمی در این تشکل‌ها دارد و زمینه عضویت ایران در این اجلاس فراهم شد و این بار که در اجلاس شانگهای شرکت کردیم، ایران به عضویت رسمی شانگهای درآمد. در این اجلاس همکاریهای خوبی با همه کشورها به ویژه روسیه خواهیم داشت.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: روسیه در اتحادیه اوراسیا روسیه نقش محوری دارد و همکاری ما در این جهت می‌تواند در ارتقای گام‌های تجاری و اقتصادی موثر باشد.
وی گفت: ما منافع مشترکی با روسیه داریم این تعامل و منافع مشترک در منطقه حتما امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه گرایی را در منطقه خواهد گرفت. ایران و روسیه با ظرفیت‌ها بسیاری که دارند، تعامل و همکاری و روابط متقابل آنها می‌تواند در جهت شرایط منطقه‌ای و بین المللی بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیسی یادآور شد: در این سفر درباره روابط دو جانبه، مسایل سیاسی، اقتصادی و حوزه انرژی و تجاری و در رابطه با مسایل هوا و فضا گفت و گو خواهد شد.
وی با بیان اینکه همکاری‌هایی که تاکنون بین دو کشور بوده است نه برای روس‌ها و نه برای ما رضایت بخش است، گفت: حتما این همکاری‌ها می‌تواند به سطح بالاتری ارتقا پیدا کند و امیدواریم این سفر در تامین منافع مشترک دو کشور در منطقه و سطح جهان تاثیرگذار بوده و گام‌های موثری را همراه داشته باشد.
رئیس جمهور ایران امروز چهارشنبه تهران را به مقصد روسیه ترک کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала