برای مقابله با اومیکرون از چه ماسک یا ماسک‌هایی استفاده کنیم؟ +عکس، ویدئو

© REUTERS / Dado Ruvicاعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا
اعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
سویه جدید اومیکرون هر روز در حال شیوع بیشتری است و مطالعات نشان می‌دهدکه استفاده از ماسک‌های N95 ریسک ابتلا را بسیار کمتر می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر لیانا ون، پزشک اورژانس و استاد مدیریت سلامت در دانشکده موسسه میلکن دانشگاه جورج واشنگتن به سی‌ان‌ان گفت: "ماسک‌های پارچه‌ای چیزی بیشتر از تزیین صورت نیستند. با توجه به سویه اومیکرون جایی برای آن‌ها وجود ندارد و این چیزی است که دانشمندان ماه‌ها اعلام کرده‌اند."
این متخصص ضمن اینکه تاکید کرد که دست‌کم باید از ماسک جراحی سه‌ لایه استفاده کرد، عنوان کرد می‌توانید از ماسک پارچه‌ای روی آن استفاده کنید اما ماسک پارچه‌ای را به تنهایی استفاده نکنید.
وی اضافه کرد که در حالت ایده‌آل و در مکان‌های شلوغ باید از ماسک N95 استفاده کرد. این ماسک‌ها با داشتن تناسب و مواد خاص مانند الیاف پلی‌پروپیلن که به‌عنوان موانع مکانیکی و الکترواستاتیکی عمل می‌کنند، از ورود ذرات ریز به بینی یا دهان جلوگیری می‌کنند. یک مطالعه جدید نیز نشان داده است خطر ابتلای فردی که از این ماسک‌ها استفاده می‌کند تنها ۰.۴ درصد است. پروفسور برونو مگاربان، رئیس بخش احیای پزشکی و سم‌شناسی بیمارستان لاری‌بوازیر پاریس در این‌باره می‌گوید: "ماسک FFP2 کاملا روی پوست قرار می‌گیرد و هیچ فاصله‌ای ایجاد نمی‌کند."
او افزود: "بنابراین می‌توانیم آن را در مقایسه با ماسک‌های جراحی برای افرادی که در معرض خطر بالای ابتلای به نوع جدید کرونا هستند به عنوان مثال افرادی که واکسینه نشده‌اند یا افراد مسن و شکننده‌تر توصیه کنیم."
کاربران عنوان می‌کنند باید زمان زیادی که از ابتدای همه‌گیری کرونا می‌گذرد چندان به نسبت قبل حساسیت نشان نمی‌دهند اما بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه را رعایت می‌کنند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند با توجه به مطالعه‌ای که داشتند عنوان می‌کنند برخلاف اینکه ماسک‌های N95 باید یکبار استفاده شوند اما اگر فردی مجبور به استفاده مجدد از این ماسک‌ها باشد طبق توصیه کارشناسان می‌تواند آن را در یک کیسه کاغذی در محیطی با دمای اتاق و خشک به مدت چند روز قرار داد تا تمام عفونت‌های احتمالی روی آن از بین بروند اما اگر ماسک به وضوح کثیف است باید آن را دور انداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала