انفجار شدید در خط لوله نفت کرکوک

© Fotobank.ru/Getty Images / Brendan Hoffmanانفجار شدید در خط لوله نفت کرکوک
انفجار شدید در خط لوله نفت کرکوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
اپراتور دولتی خط لوله بوتاس ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که جریان نفت از طریق خط لوله کرکوک-جیهان را در پی انفجاری در نزدیکی استان قهرمان مراس در جنوب شرقی ترکیه متوقف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بوتاس همچنین در بیانیه ای با بیان اینکه "در پی انفجار آتش سوزی رخ داد و نیروهای آتش نشانی و نیروهای اورژانس برای اطفای حریق مستقر شدند"، گفت: علت این انفجار که در نزدیکی خط لوله ۵۱۱ کیلومتری رخ داده است نامشخص است.

این حادثه آخرین مورد از یک سری اختلالات عرضه است که قیمت جهانی نفت خام را به بالاترین سطح خود در هفت سال گذشته رسانده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۳۰ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش به ۸۸.۸۱ دلار در هر بشکه رسید و این قرارداد در ابتدای معاملات به بالاترین حد خود از ۱۳ اکتبر ۲۰۱۴ به ۸۹.۰۵ دلار رسید.

این خط لوله نفت خام کردستان را برای صادرات از بندر جیهان در ترکیه حمل می کند و داده های کشتیرانی در Refinitiv Eikon نشان می دهد که میانگین صادرات نفت خام کردستان بین اکتبر تا دسامبر و از ابتدای ژانویه به ۱۰ میلیون بشکه در ماه رسیده است و ۵.۲ میلیون بشکه بارگیری شده است.

داده ها نشان می دهد که محموله ها عمدتاً به پالایشگاه های کشورهای مدیترانه ای مانند یونان، اسپانیا، ایتالیا و کرواسی هدایت می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала