جلالی: دیدار رئیسی و پوتین محدودیت زمانی ندارد

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر جلالی: دیدار رئیسی و پوتین محدودیت زمانی ندارد
جلالی: دیدار رئیسی و پوتین محدودیت زمانی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، اعلام کرد: رئیس جمهور ایران در مجلس دومای روسیه حضور یافته و برای نمایندگان دوما سخنرانی خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، درباره سفر ابراهیم رئیسی به روسیه و همچنین دیدار رؤسای جمهور دو کشور، بیان کرد: در این ملاقات و مذاکراتِ بین دو رئیس‌ جمهور سقف زمانی وجود ندارد و محدودیتی در زمان نیست؛ اینکه گفته شده "دو ساعت برای این دیدار در نظر گرفته شده" صحیح نیست و می‌تواند بیشتر هم باشد و با هم گفتگو خواهند کرد و بستگی به نظر دو رئیس‌ جمهور دارد.
وی درباره دیدارها و برنامه رئیس جمهور ایران اظهار داشت: آقای دکتر رئیسی علاوه‌ بر ملاقات با آقای پوتین، در مجلس دومای روسیه حضور یافته و برای نمایندگان دوما سخنرانی خواهند داشت. دیدار و گفتگو با فعالان برجسته اقتصادی روسی و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم روسیه از سایر برنامه‌ های برنامه‌ ریزی شده برای این سفر می‌باشد.
سفیر ایران در روسیه درخصوص موافقت‌ نامه جامع همکاری‌ های دو کشور نیز اظهار داشت: پیش‌ نویس این موافقت‌ نامه توسط ایران تهیه شده اما نیاز به زمان دارد تا گفتگوهای بین دو کشور انجام بگیرد؛ درباره کلیات و اینکه موافقت‌ نامه بلندمدت داشته باشیم توافق شده ولی هنوز به مرحله جزئیات نرسیده که این کار در آینده انجام خواهد گرفت. البته طرف ایرانی کار خود را در این زمینه انجام داده و امیدواریم طرف روسی نیز کار خود را انجام بدهد و در زمان مناسبی به جمع‌ بندی مسئله برسیم.
وی در ادامه درباره اینکه آیا در این سفر توافقات جدیدی بین دو کشور انجام خواهد گرفت؟ و همچنین درباره احتمال خرید جنگنده از روسیه، خاطرنشان کرد: دو رئیس‌ جمهور پس از ملاقات و گفتگو، درباره مسائل به توافق خواهند رسید اما اینکه متن مکتوبی بین دو رئیس‌ جمهور امضا بشود در برنامه‌ ها وجود ندارد. درباره اینکه "آیا با روسیه همکاری‌ های نظامی و تسلیحانی داریم یا نه؟" می‌ گویم که بله، ولی اینکه در این سفر به‌ طور مشخص قراردادی امضا بشود، اینها چیزهایی است که توسط برخی ساخته و به آن پرداخته می‌شود. ما با روسیه همکاری داریم ولی جمهوری اسلامی ایران از نظر تولید تجهیزات نظامی حرف برای گفتن دارد و می‌ توانیم این همکاری‌ ها را متقابلاً ادامه دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала