کانادا گروهی از نیروهای ویژه خود را به اوکراین اعزام کرد

© REUTERS / Oleksandr Klymenkoکانادا گروهی از نیروهای ویژه به اوکراین اعزام کرد
کانادا گروهی از نیروهای ویژه به اوکراین اعزام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
منابعی آگاه اعلام کردند، که با توجه به تنش های احتمالی در اوکراین گروه کوچکی از نیروهای عملیات ویژه نظامی کانادا به این کشور اعزام شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات موثق رسیده به شبکه "گلوبال نیوز"، کانادا گروهی از نیروهای ویژه به اوکراین اعزام کرد، این اقدام "بخشی از تلاش های متحدان ناتو برای جلوگیری از تجاوز روسیه و شناسایی راه هایی برای حمایت از دولت اوکراین است."

این منابع اعلام کردند: " واحد اعزامی همچنین وظیفه دارد در صورت تهاجم گسترده به اوکراین، به تخلیه دیپلمات های کانادایی کمک کند. "
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
ناتو: هنوز شرایط پیوستن اوکراین و گرجستان به ناتو مشخص نشده است

پیشتر شبکه "CBC" گزارش داد که کانادا 200 سرباز را برای کمک به آموزش مقامات امنیتی محلی به اوکراین اعزام کرده است.
گفتنی است، با توجه به تنش ایجاد شده در مرزهای اوکراین و ارسال نیروهای ناتو به مرزهای این کشور، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه حضور نیروهای روسیه در مرز با اوکراین را واکنشی به تنش ایجاد شده در منطقه توسط ناتو دانست.

پسکوف در گفتگو با سی ان ان گفت: "نیروهای روسی در خاک روسیه در نزدیکی مرز اوکراین هستند و ما لازم می دانیم که در شرایط بسیار متشنج و فضای غیر دوستانه ای که به خاطر رزمایش های مختلف ناتو، جنگنده ها و هواپیماهای جاسوسی ناتو و پیشروی زیرساخت های این ائتلاف به سوی مرزها ایجاد شده است، آن ها را در آن جا نگه داریم."

پسکوف تاکید کرد که روسیه ناچار به واکنش و "اقدامات احتیاطی" است.

وی تاکید کرد: "به این دلیل نظامیان ما در قلمرو ما در آنجا حضور دارند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала