کاربران وب سایت ردیت Reddit از دستاوردهای شوروی در فضا شوکه شدند

© AFP 2023 / ITAR-TASS FILESکاربران وب سایت ردیت Reddit از دستاوردهای شوروی در فضا شوکه شدند
کاربران وب سایت ردیت Reddit از دستاوردهای شوروی در فضا شوکه شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
میم در مورد مسابقه فضایی بین اتحاد شوروی و ایالات متحده آمریکا در بحث ردیت منتشر شد.
اسپوتنیک - مسابقه فضایی اتحاد شوروی:
اولین ایستگاه فضایی
اولین فرود روی سیاره ای دیگر (زهره)
اولین موشک
اولین ماهواره
اولین فرود روی مریخ
اولین مرد، اولین زن و اولین سگ در فضا
اولین فرود روی ماه
ایالات متحده آمریکا:
اولین انسان روی ماه
ماهوراه استارلینک توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
ماهوراه استارلینک توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد
اسپوتنیک کامنت خوانندگان را ارائه می دهد:
WellOKyeah من فقط از ماهواره خبر داشتم. من نمی دانستم که شوروی در سایر جنبه ها نیز از ما پیشی گرفته است. سرسام آور!
Smokecat20 همینطور. دوباره به شوروی احترام گذاشتم.
-EugeneVDabs- به یاد داشته باشید، شوروی همه اینها را با تولید ناخالص داخلی بسیار کمتر از ایالات متحده به دست آورد. در آغاز قرن بیستم، روسیه تزاری از جنگ روسیه و ژاپن و سپس جنگ جهانی اول رنج برد. سپس جنگ داخلی، زمانی که روسیه توسط دوازده کشور از جمله ایالات متحده و بریتانیا مورد تجاوز قرار گرفت. سپس جنگ شوروی و لهستان، سپس جنگ جهانی دوم رخ داد که جان 24 میلیون نفر را گرفت. اتحاد شوروی به منظور رسیدن به کشورهای سرمایه داری و محافظت از خود در برابر تسلیحات مدرن در این دوره، به صنعتی کردن سریع کشور پرداخت. و با تمام جنگ ها و فداکاری ها به چنین موفقیتی در مسابقه و علم فضایی دست یافته است! به طور مداوم در مورد قحطی و فجایع به ما می گویند، اما شرایط برای این کار با یک سری جنگ هایی فراهم شد که روسیه را ازدهه ۱۸۹۰ تا ۱۹۴۰ویران کرد.
ElonMuskerDu ببینیم شما چی آوازی میخوانید وقتی متوجه شدید این روس ها بودند که نازی ها را زدند!
Pusillanimouslist زمانی، چنین اطلاعاتی برای تخصیص بودجه بیشتر برای ناسا منتشر می شد، اما زمانی که شرم آور شدند، تمرکز بر آن را متوقف کردند. در مورد جنگ جهانی دوم هم همینطور بود: سهم اتحاد شوروی عمداً به پس‌زمینه قرار داده می شد. همین هالیوود فقط روی تلاش آمریکایی ها تمرکز کرد.
Substantial_Fact_205 این همان چیزی است که هالیوود برای آن ساخته شده است.
Pusillanimouslist شاید بسیاری از آمریکایی‌ها همان قربانیان این تبلیغات باشند، و ما حتی بیشتر از غیر آمریکایی‌ها از آن پر شده‌ایم.
DrBlackGuy99 همین میم را می توان در مورد جنگ جهانی دوم نیز انجام داد. برای چند سال، اتحاد شوروی به تنهایی با اکثریت ارتش نازی جنگید. و حتی زمانی که ما مداخله کردیم، بخش عمده ای از نیروهای نازی در جبهه شرقی باقی ماندند.
ToxicMasculinity1981 مورخان توافق دارند که فرود در نرماندی شکست می خورد اگر آلمانی ها اکثریت قریب به اتفاق نیروهای خود را به جبهه شرقی خارج نمی کردند.
BannedCommunist اگرچه شوروی قبل از جنگ خواستار تشکیل اتحاد ضد فاشیستی بود، بریتانیای، فرانسه و ایالات متحده نپذیرفتند - آنها امیدوار بودند که نازی ها شوروی را نابود کنند.
Askingquesti0ns وقتی بار دیگر به شما می گویند که در کمونیسم هیچ نوآوری وجود ندارد، پیشرفت های اتحاد شوروی در فضا را به آنها یادآوری کنید.
BaronHK اما اکثر کاوشگرهای فضایی شوروی تقریباً بلافاصله خراب شدند، اولین سگ آنها مرد و آنها اولین کسانی بودند که تمام خدمه خود را به دلیل نفوذپذیر شدن کشتی فضایی از دست دادند.
Arubesh2048 سایوز-۱ را فراموش نکنید. وقتی ولادیمیر کاماروف از مدار بازگشت، چتر نجاتی که قرار بود سرعت او را کاهش دهد باز نشد. از رادیو صدای گریه او و ناسزا گفتن به کشتی بدبختش شنیده می شد تا اینکه به زمین بخورد.
البته روسیه ابتدا کاری انجام داد، اما ناسا همه چیز را حساب کرد و تنها پس از آن پرتاب ننمود (به جز آپولو ۱ و آپولو ۱۳). از سوی دیگر روسیه با سراسیمگی عجله کرد. حتی امروزه، فضاپیماهای روسی قابل اعتمادترین نیستند.
Jaspark23 بله، این کاملاً قابل انتظار است، اگر با آزمون و خطا پیش بروید.
Nincomturd اما نمی‌دانم چرا از اتحاد شوروی ستایش می‌کنیم و از ایالات متحده انتقاد می‌کنیم. هر دو کشور در نوع خود وحشتناک بودند.
Marie7787 اما من مخالفم: پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ من در اتحاد شوروی زندگی می کردند و آنها همه چیزهایی را داشتند که در آن زمان می شد رویای آنها را داشت. پس از فروپاشی اتحاد شوروی بود که آنها خود را در فقر دیدند، در حالی که حتی غذای کافی نداشتند.
Lylathevegan به نظر من، این ستایش از اتحاد شوروی نیست، بلکه تصویری نسبتاً دقیق از استثناگرایی آمریکایی است.
OldSpecialTM چیزی که من را در مورد نسل جوان بیشتر عصبانی می کند این است که برای آنها ایده چپ مترادف با اتحاد شوروی اقتدارگرا است. آنها اصلاً سوسیالیست نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала