وزیر نفت: ایران علاقمند به توسعه روابط با روسیه در بخش انرژی است

© Photo / IRNAوزیر نفت: ایران علاقمند به توسعه روابط با روسیه در بخش انرژی است
وزیر نفت: ایران علاقمند به توسعه روابط با روسیه در بخش انرژی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
جواد اوجی اعلام کرد: اميدواريم سفر رئیس دولت ما به روسيه برای توسعه همكاری های دو كشور از اهميت ويژه‌ای برخوردار باشد.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه وزیران روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: جواد اوجی وزیر نفت ایران و رئیس مشترک کمیسیون تجارت و همکاری های اقتصادی روسیه و ایران در دیدار با الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه، علاقه مندی خود را برای توسعه روابط چندجانبه با روسیه در بخش انرژی ابراز کردند.
جواد اوجي در اين پيام گفت: ما علاقمند به توسعه روابط چندجانبه با روسیه در بخش انرژی و استفاده از همه فرصت هایی هستیم که در حال باز شدن است. اميدواريم سفر رئیس دولت ما به روسيه برای توسعه همكاری های دو كشور از اهميت ويژه‌ای برخوردار باشد.
گفتگوی تلفنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره حل مشکل صادرات کشاورزی به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
گفتگوی تلفنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره حل مشکل صادرات کشاورزی به روسیه
در این دیدار طرفین چشم‌ انداز همکاری‌ های دو کشور در بخش‌ های مختلف اقتصادی را بررسی کردند.
به گفته نواک، طی چندین دهه همکاری پایدار، روابط تجاری بین روسیه و ایران به ویژه در بخش انرژی ویژگی چندوجهی پیدا کرده است. تعدادی از پروژه های بزرگ در حال حاضر در بخش انرژی و سایر بخش های اقتصاد در حال اجرا هستند، پروژه های امیدوار کننده ای وجود دارد که باید روی آنها کار کنیم.
وی تاکید کرد: ما در قالب های چندجانبه در چارچوب توافق اوپک پلاس و در حاشیه مجمع کشورهای صادرکننده گاز با موفقیت تعامل داریم.
معاون نخست وزیر روسیه همچنین خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۱، روسیه و ایران به رکورد جدیدی در گردش تجاری دست یافتند که بیش از ۳.۳ میلیارد دلار بود و عرضه و تولید مشترک واکسن روسی اسپوتنیک V در ایران نیز ایجاد شد.
نواک تاکید کرد که ارتقای بیشتر بهینه سازی همکاری های تجاری دوجانبه در سطح تجاری ضروری است. لازم است به کاهش موانع اداری ادامه دهیم و شرایطی را برای افزایش تجارت بین کشورهایمان ایجاد کنیم.
گفتگوهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سید ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی وی، ۱۹ ژانویه (۲۸ دی) برگزار می شود.
سران کشورها قصد دارند در مورد موضوعات همکاری های دوجانبه از جمله اجرای پروژه های مشترک در حوزه تجاری و اقتصادی و همچنین موضوعات جاری بین المللی و منطقه ای گفتگو کنند.
علاوه بر این، آنها به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران نیز توجه خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала