چین پیامدهای فاجعه بار رویارویی جهانی را پیش بینی کرد

© AP Photo / Xinhua News Agency / Li Xuerenچین پیامدهای فاجعه بار رویارویی جهانی را پیش بینی کرد
چین پیامدهای فاجعه بار رویارویی جهانی را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
شی جین پینگ، رهبر چین: رویارویی جهانی عواقب فاجعه باری در پی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، در صورت تداوم تقابل جهانی بین دولت ها، جهان با عواقب فاجعه باری مواجه خواهد شد. خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه 17 ژانویه در توئیتر خود گزارش داد که این تحول توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در یک پیام ویدئویی در افتتاحیه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) پیش بینی شد.
رهبر چین با تاکید بر اینکه حامی چندجانبه گرایی است، به سران سایر کشورها نسبت به تلاش های بیشتر برای ایجاد رویارویی هشدار داد.
دنیای امروز ما از آرامش به دور است، لفاظی‌هایی که نفرت و تعصب را برمی‌انگیزد. شی جین پینگ گفت: تاریخ بارها ثابت کرده است که رویارویی مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه فقط پیامدهای فاجعه‌باری به دنبال دارد.
در پایان دسامبر سال گذشته، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت که پکن از رویارویی با واشنگتن نمی ترسد و در صورت رویارویی، تا پایان تلخ مبارزه خواهد کرد. وی در عین حال اطمینان داد که چین از همکاری استقبال می کند و مشتاق گفتگوی برابر و رقابت مثبت با سایر کشورها است.
پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش بینی کرده بود که پیامدهای درگیری بین پکن و واشنگتن می تواند برای همه شرکت کنندگان فاجعه بار باشد. به گفته وی، طرف آمریکایی مصمم است تا از تبدیل شدن رقابت با چین به درگیری احتمالی جلوگیری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала